Viral Hiburan

24 Jam Minta Gajet, Anak Menangis Serik Main Handphone Bila Tengok Mata Lebam

24 Jam Minta Gajet, Anak Menangis Serik Main Handphone Bila Tengok Mata Lebam 1
Jawatan Kosong Penulis

Sharing is caring!

Zaman moden ini, anak-kanak memang senang terdedah dengan gajet seperti telefon pintar ataupun tablet. Malah sejak pelaksanaan PKP, situasi tersebut sukar dielakkan lebih-lebih lagi apabila proses pembelajaran sekolah diteruskan secara atas talian atau PdPR.

BACA: Mesti Lembap, Why?-Terkedu Ditengking Nabila Huda, Anak Nangis Ada Plot Twist

Asyik main handphone 24 jam tak henti…ibu terlintas prank lukis kesan lebam pada mata

Menerusi perkongsian video di aplikasi TikTok, seorang wanita dikenali sebagai Nikiysaa Achik sempat meluahkan kerisauan terhadap anak lelakinya yang turut sama ‘ketagih’ bermain handphone. Oleh sebab itu, ibunya tercetus idea untuk melakukan satu prank untuk hentikan tabiat tersebut dengan jadikan kesan lebam pada bahagian matanya ketika sedang tidur.

@nikiysaa_acikk

#CapCut anak korang mcm mana lockdown ni..? ni asyik nak tgk 24jam telefon…kn dah dpt tu.. trus taknak tgk tel lgi dah . #fypシ

♬ Oh No – Kreepa

Anak terus serik tak nak main gajet…Sekarang banyak buat aktiviti menarik dalam buku saja

Sejurus bangun daripada tidur, si cilik itu nyata terus menangis setelah melihat matanya tiba-tiba ‘naik lebam’. Apa yang lebih melucukan, dia turut kelihatan serik dan takut apabila ditawarkan handphone oleh ibunya. Kongsi Nikiysaa Achik lagi, sejak itu anaknya sudah mula berubah dan lebih banyak menghabiskan masa bersama buku.

@nikiysaa_acikk

Reply to @ctynursillaila kdg kne cuba trict tu .sbb dia kdg nk main fon kdg tertido ngn fon..lama2 dah besar di fhm sndiri..

♬ SWEET DREAM – 𝘋𝘜𝘊 𝘔𝘐𝘕𝘏 𝘚𝘛𝘖𝘙𝘌

Kesian kena tipu dengan mama hidup-hidup…Tapi takut juga dia fobia terus

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen terhibur dengan perkongsian tersebut. Selain memuji kaedahnya, mereka turut risau jika ia memberi kesan psikologi terhadap si cilik tersebut

24 Jam Minta Gajet, Anak Menangis Serik Main Handphone Bila Tengok Mata Lebam 2

24 Jam Minta Gajet, Anak Menangis Serik Main Handphone Bila Tengok Mata Lebam 3

24 Jam Minta Gajet, Anak Menangis Serik Main Handphone Bila Tengok Mata Lebam 4

Sumber: TikTok Nikiysaa Achik 

Artikel Viral Hari Ini 🔥

🔥Terima Mesej ‘Jijik’ Pendakwah Terkenal, Wanita Kesal Suami Sendiri Tak Percaya
🔥Dapat Tahu Kena Bersalin Czer, Isteri Menangis Ketakutan Asyik Pegang Perut
🔥Pernah Viral Kantoi Panggil Sayang, Zizi Kirana Sah Nikah Yusuf Bahrin Pagi IniKisah Dunia Telegram

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Tonton Video Pilihan🔥

Sharing is caring!

Youtube

Facebook