Hiburan Inspirasi

“Ye Aku Tak Tampan”- Altimet Dedah Hikmah Sebalik Miliki KuIit Wajah Menggerutu

Rupa paras dan keadaan fizikal seseorang bukanlah ukuran utama yang menentukan kejayaan mereka, sebaIiknya bakat dan juga usaha gigih yang perlu jadi keutamaan. Begitulah yang boleh dikaitkan dengan penyanyi rap tersohor negara, Altimet. Sebuah kapsyen panjang yang ditulisnya baru-baru ini tentang hikmah sebalik memiliki kuIit wajah ‘menggerutu’ telah menjadi perhatian peminat di Instagram.

BACA: Peminat Terkejut, Altimet Tiba-Tiba Umum Mahu Berhenti Jadi Rapper?

KuIit aku perisai aku

Walaupun memiliki kuIit wajah yang tidak licin dan haIus seperti yang didambakan ramai, Altimet tetap bersyukur kerana dengan sifat itulah dia mampu berada di mana dia berdiri sekarang ini. Malah, pernah juga pesaing-pesaingnya memandang rendah padanya namun hal itu menjadikan dia lebih kuat untuk menjadi lebih baik dari mereka.

Ye aku tak tampan, tapi pena aku menari dengan lenggok yang lawa

Akui Altimet lagi, kelemahan yang dimilikinya itu jugalah membuatkan dia percaya bahawa kejayaan dalam bidang seni seperti ini tidak bergantung pada rupa semata-mata. Buktinya, kini dia sudah bergelar seorang rapper yang berjaya malah setiap karya muziknya sering menjadi tumpuan kerana keunikan penggunaan bahasa kiasan dalam setiap bait liriknya.

Pelajar UiTM buat tesis berkaitan lagu Altimet

Keunikan lenggok bahasa kiasan yang disampaikan Altimet dalam setiap karya muziknya sehingga membuatkan seorang siswazah dari Universiti Teknologi Mara sebelum ini menerbitkan tesis berkaitan kajian terhadap lagunya.

Sumber: IG altimet

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram