Cinta & Perhubungan Hiburan

[VIDEO]”Awww! Berair Mata Tengok…”-Lebih 800K Tontonan, Kisah Sedih Dato Fazley & Payish Buat Korang Menangis!

Dato’ Ahmad Fazley Bin Yaakob atau lebih dikenali dengan nama gelaran Fazley Yaakob merupakan seorang ayah yang begitu penyanyang. Dato Fazley juga telah berkahwin dengan isterinya Azrene Soraya Abdul Aziz dan mempunyai 3 orang cahaya mata.

Baru-baru ini, Dato’ Fazley Yaakob telah memuatnaik satu video mengenai kisah sedih antara dia dan anak sulungnya iaitu Ahmad Fariedz atau nama panggilan manjanya dikenali sebagai Payish. Video tersebut telah dimuatnaik oleh Dato Fazley dalam laman Instagram beserta dengan kapsyen panjang lebar.

Menurut Dato Fazley,  dia dan anaknya setiap hari Jumaat akan berusaha untuk solat bersama namun yang memisahkan dia dua beranak adalah trafik jam dan cuaca yang hujan. Payish akan ke masjid dari sekolahnya, sebaliknya Dato Fazley akan ke masjid dari ofis. Semalam merupakan detik sedih bagi Payish apabila dia tak nampak kelibat ayahnya.

Sponsored
Anda sedang mencari kerja?Ada berita baik untuk anda!!!

Selepas Dato Fazley berjaya jumpa Payish, timbul rasa sebak apabila melihat anaknya bercucuran air mata kerana dia berfikir tidak akan berjumpa dengan ayahnya. Payish yang menangis terus memeluk Dato Fazley. Dato Fazley mengatakan “mungkin inilah kasih sayang dimaksudkan arwah abah..Kasih sayang adalah syurga keluarga..“.

Pelbagai reaksi dan komen daripada netizen yang menonton video antara Dato Fazley dengan anak lelakinya Faiz di laman Instagramnya. Rata-rata netizen mengatakan mereka sangat sedih menonton video tersebut sehingga menitiskan air mata. Malah, netizen juga berasa sebak kerana mereka dapat merasai sendiri ketulusan dan kasih sayang seorang ayah kepada anaknya selepas menonton kisah dua beranak ini.

Drama sedih Dato’ Fazley Yaakob dengan anaknya, Ahmad Fariedz (Payish)…

Tahun ini, semua orang sibuk dengan video raya yang paling sedih. Secara tak sengaja, hari ini saya dan anak sulung saya, terbuat drama sedih jugak. Kisahnya begini…setiap Jumaat kami akan berusaha untuk solat bersama namun yang sering memisahkan kami adalah trafik jam dan hujan. Sebab Payish akan ke masjid dari sekolahnya dan saya akan bergegas ke masjid dari ofis. Bermakna, waktu kami tiba di masjid tidak sama. Jadi, kami akan sentiasa berusaha untuk mencari masing-masing sebelum solat bermula. Namun hari ini, saya tak jumpa Payish dan Payish pun tak jumpa saya. . Jadi saya bergegas keluar ke bawah masjid, cuba sedaya upaya untuk mencari Payish. Apabila saya melihat kelibat Payish, sebak sangat rasa melihat dia sedang terduduk kekecewaan kerana tidak dapat bersua dengan saya di masjid. Bila saya jumpa dia, terus airmata dia bercucuran dengan ungkapan “Didaaa, I thought I won’t see you today.” Terus saya dipeluknya. . Inilah agaknya yang dimaksudkan oleh arwah Bapak – Kasih sayang adalah syurga keluarga. Rasa macam bertahun tak nampak anak sendiri walhal baru berpisah berapa jam sahaja ? . Lagu: “Kepulangan Yang Dinanti” by Kaber aka Seruling Bambu

A post shared by Dato' Fazley Yaakob (@fazleyyaakob) on

Sedih lah, mata nak nangis…

Terharu, sungguh indah…

So touching…

Menitis air mata…

Ketulusan, kasih sayang seorang ayah…

Sumber: IG Dato’ Fazley Yaakob

2
like
love
haha
wow
1
sad
angry

Nak Tahu Citer Viral Hari ini di FB Messenger?