Hiburan

[VIDEO] Watak Carl Robek Jiwa Penonton, Seanlje Akui Semalam Babak Paling Sukar

Selain Qash Adam, watak sampingan bergelar Carl dalam drama ‘Sweet Dreams’ yang dilakonkan oleh Seanlje nampaknya terus merobek jiwa penonton. Dalam drama ini, Carl merupakan sahabat baik yang menyimpan perasaan cinta kepada gadis bisu tersebut. Jika sebelum ini Carl dilihat dengan watak pemuda yang comel dan innocent, siapa sangka pelakon baru yang sedang meningkat naik ini berjaya mengalirkan air mata penonton dengan dalam sebuah babak pada episod semalam.

BACA : [VIDEO] Lepas Halal Bag Babak Halal Jaket Buat Netizen Makin Angau Teruk!

Ini adalah babak paling mencabar bagi saya. Bahasa isyarat tu panjang dan dialog dia memang bermakna!

Babak yang dimaksudkan adalah ketika dia membantu untuk menterjemahkan bahasa isyarat Puteri kepada Qash Adam. Ketika itu, Qash baru sahaja bergelut dengan penjahat sebelum Carl dan Puteri datang ke tempat kejadian. Apa yang mengundang kesedihan adalah apabila Carl terpaksa melupakan rasa cintanya selama ini kerana Puteri lebih memilih Qash Adam berbanding dirinya.

Terima kasih Mira dan Sean sebab jayakan babak ni. Mereka berdua memang berusaha keras! Saya bangga dengan lakonan dia!

Lakonan air mata Carl telah membuatkan netizen ‘koyak’ kerana terlalu emosi dengan babak tersebut. Tidak ketinggalan, Michael Ang membuat pendedahan mengejutkan kerana rupanya Sean hampir tidak terlibat dalam pembuatan drama ini.

Kita dapat 79,000 retweet untuk episod 11 semalam. Ini adalah adegan paling sukar. Saya terlambat dan semua benda nak cepat. Bukan senang nak buat bahasa isyarat sambil sampaikan emosi. Tapi kami saling bekerjasama.

Bukan itu sahaja, Mira Filzah juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada penonton yang menyokong drama ini. Jelas pelakon utama ini, babak ketika Carl menterjemahkan bahasa isyarat ini adalah adegan yang paling digemari. Dia juga memuji Sean kerana begitu bagus dalam kerja sehingga akhirnya mereka berjaya merealisasikan babak ini dengan berkesan.

Sumber : Instagram Michael Ang, Seanlje dan Mira Filzah

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×