Santai

[VIDEO] Walaupun Mood Tak Baik, Gelagat Bonda Main Cak Cak Buat Ramai Terhibur

Masih ingatkah sewaktu kecil dahulu, ibu bapa lah yang menyuapkan kita makan minum dan menjadi teman untuk berhibur di kala sunyi. Tapi kini giliran mereka pula untuk menjadi ‘anak kecil’, maka kita pula lah yang mengambil peranan tersebut dan memanjakan mereka. Hanya orang yang terpilih sahaja diberi kekuatan dan peluang untuk melayan kerenah orang tua mereka yang sudah mencapai usia nyanyuk.

BACA: [VIDEO] “Tengok 10 Kali Pun Ketawa” – Main Pantun Pula, Telatah Nenek Ini Buat Ramai Terhibur

Bagi yang kurang mengetahui, FB Ummi Abdullah Saadah sangat terkenal dengan video-video lawak bersama dengan ibunya yang terkenal dengan gelaran Bonda. Setelah sekian lama tidak memuat naik sebarang entri tentang ibunya, baru-baru ini Ummi mengubati kerinduan peminat dengan video terbaru yang menampilkan gelagat ibunya sewaktu disuapkan makanan.

Menurut Ummi, dia sangat geram dengan Bonda yang tidak mahu makan bubur yang dimasak oleh anaknya itu dan sempat membuat muka. Tapi apabila diajak untuk bermain, ini pula jadinya.

Kalau anak, dah kena cubit…ajak bergurau sukanya tak terkata

Ternyata ekspresi wanita yang mencebik muka sewaktu disuap makanan terus bertukar ceria apabila diajak bergurau dengan anaknya itu.

Gelagat comel Bonda mendapat perhatian ramai pihak sehingga video itu telah meraih lebih 2 ribu likes dan 1 ribu perkongsian. Di samping terhibur dengan video itu, rata-rata netizen turut mendoakan kesihatannya agar sentiasa terpelihara di usia tersebut.

Comel giler…adoi terbahak gelak

Walaupun mood tak baik…nak juga main cak cak

Ketawa tu terapi juga…semoga sentiasa sihat

Ingatkan merajuk…tapi chak pula, comel

Comelnya, sayang Bonda…semoga Allah beri kesihatan untuk Bonda

Sumber: FB Ummi Abdullah Saadah

[instagram-feed]