Semasa

[VIDEO] Simpan Duit Curi Dalam Air Kotak, Perbuatan Maid Ini Akhirnya Kantoi!

Setiap orang yang memiliki pembantu rumah sudah pasti mempunyai pelbagai ragam tersendiri lebih-lebih lagi jika majikan terlalu baik dengan mereka. Kadangkala sikap majikan sebegini membuatkan pembantu rumah semakin berani menunjukkan ‘taring’. Begitu jugalah apa yang terjadi terhadap seorang wanita bernama Nicole Lew apabila pembantu rumahnya menyorokkan wang yang dicuri di dalam objek yang tak disangka-sangka.

BACA : Lepas Tunjal Kepala, Kini Bibik Suap Makan Pula Dibawang? Apa Lagi Tak Kena!

Difahamkan, perkhidmatan pembantu rumah tersebut telah tamat di negara ini dan sudah bersedia untuk kembali ke negara asalnya. Sebelum Nicole menghantarnya ke lapangan terbang, dia mendapati pembantu rumahnya berkelakuan pelik dan memutuskan untuk melihat kotak minuman yang dibawa bersama.

Pada ketika itulah taktiknya kantoi apabila Nicole mendapati pembantu rumahnya menyorok wang tersebut di dalam kotak minuman.

Kenapa tadi saya kasi kamu peluang, kamu tak mahu?

Seperti yang dapat dilihat, pembantu rumahnya telah membuang air minuman itu dan memasukkan wang berkenaan melalui bawah kotak tersebut supaya tidak dapat dikesan. Kesemua wang kertas itu terdiri daripada Dolar Singapura dan China Yuan.

Dicuri sejak bulan ini (Mac 2019) semasa Tahun Baru Cina

Menurut Nicole, dia dan suaminya telah memberikan satu angpau mengandungi Dolar Singapura yang bernilai RM6,000 kepada anak mereka. Tetapi maIangnya, angpau tersebut telah digantikan dengan not RM10 dan pembantu rumahnya merupakan suspek utama.

Ini dia pencuri kakak saya

Menerusi video ini, pembantu rumahnya tidak mengakuinya malah hanya membuat muka tidak tahu apabila ditanya dan tidak memberi kerjasama. Tambah Nicole, video ini dikongsikan untuk memberikan kesedaran dan dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pembantu rumahnya itu.

Sumber : FB Nicole Lew & WORLD OF BUZZ