Cinta & Perhubungan Hiburan

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

Sharing is caring!

Memasuki episod ke-15 semalam, nampaknya semakin ramai penonton yang ternanti perkembangan drama adaptasi novel ‘7 Hari Mencintaiku 2’ saban hari. Selain watak utamanya, Sofi Emilia dan Helmi yang dijayakan oleh Wan Sharmila serta Syazwan Zulkifly turut menjadi perhatian.

BACA: Konflik Watak Sofi & Helmi – Dah Kahwin Jangan Duduk Serumah Dengan Orang Tua

Walaupun dah berpisah…tapi sering bertemu & gurau seperti suami isteri lagi

Meskipun kedua-dua watak ini telah berpisah gara-gara konflik dengan Dato’ Johari sebelum ini, namun Helmi tetap masih kerap mencari bekas isterinya itu dengan harapan mereka boleh berkawan. Walaupun kurang disenangi oleh Sofi, tapi setiap pertemuan mereka pasti akan disulami dengan pelbagai babak sweet dan lucu seperti membuat bunyi manja antara satu sama lain.

Sweet habis Helmi menyakat Sofi makan asam pedas…tapi malangnya semua tu kenangan silam mereka

Sewaktu di pejabat dalam episod semalam pula, Helmi sengaja menyakat bekas isterinya supaya mencadangkan tarikh kahwin sesuai dengan Linda serta siap memintanya sediakan lauk asam pedas menjelang bulan puasa. Meskipun tindakan itu menimbulkan kemarahan Sofi, tapi lelaki tersebut terus teringat kenangan sewaktu mereka masih bersama dulu. Selain mengada minta disuap oleh isterinya pada masa itu, Helmi juga sempat bermanja dengan melakukan bunyi kucing sekali gus memaparkan kebahagiaan rumah tangga mereka.


View this post on Instagram

#Episod15 – 7 Hari Mencintaiku 2. Sweetnya scene suap makan ni. Nampak bahagia betul. 😍 Saje lah Helmi ni dia nak main tarik tali. Ngaku jek lah nak kahwin dengan Sofi balik. Ni kalau Sofi cakap pasal Linda, dia tak menafikan pon. Sakit lah hati Sofi. 😂 Baru nak mengayat, datang pulak Puan Hayati dengan Dato Johari. 😏 Helmi ni bagus, berani lawan. Tak bagi orang pijak kepala dia. . 7HariMencintaiku2 Isnin – Jumaat 7mlm Di slot Akasia TV3 . . #7HariMencintaiku2 #AkasiaTV3 #SlotAkasia #7HariMencintaiku #DramaSangat #khuzairi #miaadriana #ShukriYahaya #SitiSaleha #syazwanzulkifly #syakilla #kenit #ctdk #wansharmila #aydajebat #remyishak #zulariffin #wawazainal #wawacosmetics #sobella #emmamaembong #mirafilzah #neelofa #jannanick #dramaadaptasinovel #kitabaikramaisayang #artismalaysia #covid19

A post shared by 7 HARI MENCINTAIKU 2 ❤️ (@7harimencintaiku._2) on

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

Nampak real je babak ni…cringe tengok 2 kucing tu comel betul

Walau bagaimanapun, kehadiran Puan Hayati bersama Dato’ Johari terus melenyapkan mood bahagia tersebut. Selain terhibur dengan babak mesra ‘asam pedas’ berkenaan, rata-rata peminat turut memuji chemistry antara Wan Sharmila dan Syazwan Zulkifly yang tak ubah seperti kehidupan sebenar.

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis


[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

[VIDEO] Kalah Watak Utama, Babak ‘Meow Asam Pedas’ Sofi & Helmi Sweet Habis

Sumber: IG 7harimencintaiku._2 & YouTube TV3MALAYSIA Official


Nak cerita lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia di https://t.me/kisahdunia

Sharing is caring!

Facebook

Telegram