Viral

[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita ‘Pergi’ Dalam Tidur

[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita 'Pergi' Dalam Tidur 1
Jawatan Kosong Penulis

Sharing is caring!

Dalam adat resam orang Melayu, pertunangan sudah menjadi satu kemestian sebagai simbolik bahawa seseorang itu sudah menjadi kepunyaan orang lain. Menanti hari tersebut membuatkan hati berdebar-debar apalagi mengenangkan moment ‘sarung cincin’ nanti. Tapi bagi seorang lelaki ini, hasrat menyunting teman wanitanya terhenti di tengah jalan apabila dikejutkan denga berita pilu.


BACA : [VIDEO] Rasa Nak Give Up-Baru Keluar Exam Bekas Tunang Dijemput Ilahi

28/2/2010 tarikh paling kau tunggu…Sedih aku dengar bila kau dah takde

Pada tarikh 28 Februari 2021 yang sepatutnya menjadi hari pertunangan mereka berdua, siapa sangka gadis tersebut menghembus nafas terakhirnya di dalam tidur. Menurut perkongsian salah seorang sahabat, Allahyarhamah Izyan Quratu Aini begitu teruja menantikan ketibaan hari bermakna berkenaan. Namun perancangan Allah itu lebih besar daripada segalanya. Cincin belum sempat disarung ke jari manisnya, namun dia ‘pergi’ dahulu bertemu Ilahi.

[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita 'Pergi' Dalam Tidur 2

@napicangg

Antara pasangan dengan panggilan, dia pergi kepada panggilan dulu. Allahu, moga pengakhiran hidup kita macam dia jugak. Innalillah ..

♬ original sound – Anis Nafisa – Anis Nafisa

Patut saya datang bawa cincin…Saya hantar awak ke ‘rumah baru’ ye

Dalam sebuah lagi rakaman, lelaki berkenaan nyatanya luluh hati ketika berkesempatan menghantar jasad bakal tunangnya ke tanah pusara untuk urusan pengebumian. Rupanya sebelum pemergian tersebut, Allahyarhamah seakan-akan memberikan petanda menerusi sebuah status di WhatsApp.


@napicangg

Kita tktahu samada jodoh atau pasangan jemput kita dulu😔 Allahu semoga bakal tunang dia tabah even 10tahun takpernah jumpa🥺 ada hikmah semuanya

♬ original sound – ShopianMuhammad – M.S~✨💫

Salam takziah buat keluarga..Segalanya ketentuan Allah…Moga dipermudahkan semua

Netizen juga sangat terkejut dan sebak mengenangkan pemergian tersebut. Selain mengucapkan takziah, mereka mendoakan moga pihak lelaki kuat menghadapi segala dugaan.


[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita 'Pergi' Dalam Tidur 3

[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita 'Pergi' Dalam Tidur 4

[VIDEO] Hari Tunang Bertukar Pengebumian, Pilu Teman Wanita 'Pergi' Dalam Tidur 5

Sumber : TikTok Anis Nafisa

Artikel Viral Hari Ini 🔥

🔥Majlis Melamar Tayang Di Live TV Selama 6 Jam, Aktor Nangis Tengok Bakal Isteri
🔥Ibu Tunggu Hari Bersalin Dikecam Tayang Makan Nanas, Betul Ke Janin Akan Gugur?
🔥Sempat Berbalas Ayat Masa Perit Bersalin, Scene ‘Tak Logik’ RASN Curi Tumpuan

Nak info lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram