seram Viral

[VIDEO] “Demi Allah Aku Nampak”-Beriya Tegur Nenek Tua, Padahal Tak Wujud Pun!

Selaku anak muda, kita memang digalakkan untuk hormat dan berkelakuan baik terhadap orang tua. Dalam kebanyakan urusan, kita juga dinasihatkan untuk mengutamakan keperluan mereka terlebih dahulu. Namun berbeza dengan pengalaman seram yang dialami seorang gadis bergelar EL di Twitternya. Siapa menyangka warga emas bernama Mak Cik Tijah yang sering disapanya rupanya tidak wujud di alam nyata! Perkongsian tersebut sudah meraih 8,000 retweet. Walaupun kisah lama, seram juga bila membaca thread ini.

BACA : Tak Kuat Jangan Tengok-Video Lelaki Ini Dirasuk Lepas Insiden Bikin Seram!

Suapan nasi aku terhenti…Tekak tiba-tiba kering

Menurut El, setiap hari dia akan menyapa mesra Mak Cik Tijah yang rajin duduk di hadapan rumah. Namun begitu, gadis ini amat terkejut dengan kata-kata yang dikeluarkan dari mulut mak saudaranya mengatakan Mak Cik Tijah sebenarnya sudah bertahun bertemu Illahi. Jika benar warga emas tersebut sudah tiada, siapa pula insan yang ditegurnya selama ini kan?

 

Gambar sekadar hiasan

Kalau lepas ni lalu lagi, adakah Mak Cik Tijah akan tunggu?

Setelah tergamam mengetahui bahawa Mak Cik Tijah sebenarnya sudah lama tiada, El bersumpah apa yang diceritakan ini memang benar belaka. Namun bila difikirkan semula, mungkin ia ada kaitan dengan pintu rumah Allahyarham Mak Cik Tijah yang sentiasa tertutup apabila mereka berdua menyapa sesama sendiri. Dia turut tertanya-tanya mengapakah matanya boleh melihat perkara ghaib seperti itu.

Aku sorang je nampak rupanya

Berikut adalah video di mana El agak tergamam apabila mengetahui hakikat sebenar tentang Mak Cik Tijah. Bahkan anak buahnya yang sering menaiki moto bersama di kampung juga tidak melihat warga emas yang selama ini disapa oleh El.

Sumber : Twitter EL

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×