Inspirasi Santai Semasa

[VIDEO] Azil Mengamuk Lagi Sampai Terkam Zarina, Rupanya Kali Ini Sebab..

Umum mengetahui pelakon yang terkenal dengan perusahaan pulut kuning, Zarina Zainuddin mempunyai sepasang anak kembar autisme, iaitu Azal dan Azil. Berbanding kembarnya, Azil tidak boleh berkomunikasi langsung dan sememangnya lebih sukar dikawal kerana sering menunjukkan tantrum yang teruk. Baru-baru ini, Zarina ada berkongsi beberapa video di Instagram menunjukkan sikap tantrum Azil sehingga menerkam dirinya!

BACA: Bercuti Ke London, Azil Mengamuk Sampai Jiran Ketuk Pintu.. Zarina Buka Cerita!

Menurut Zarina, punca Azil mengamuk kali ini bermula apabila dia menukar saluran TV, menyebabkan Azil yang ketika itu sedang menonton cerita Tamil terus mengamuk dan menerkam dirinya sebelum berlari ke bilik lain.

Saya tukar balik ke TV2.. lepas tu dia mengamuk

Walaupun sudah ditukar balik ke saluran yang Azil inginkan, namun dia tetap tidak berubah malah menjadi semakin agresif. Tidak cukup dengan itu, Azil merajuk sehingga berlari ke rumah sebelah.

Part 2.  Kadang2 bila dia mengamuk saya pun rasa nak mengamuk

Walaupun perlu melalui ujian seperti ini, Zarina akur dan tahu dia perlu bersabar.

Ya Allah jika ini bahagian yang dapat mendidik aku menjadi manusia maka terima kasih Allah

Dapat lagi habuan. Sikit jer tapi bisa juge hihihi – Zarina

Setelah berjaya mententeramkan Azil, dia akhirnya kembali menonton cerita tamil tersebut bersama Zarina.

Last last dengan saya pun layan cerita tamil 

Macam faham faham jer cakap tamil ni.. Azil oh Azil

Di ruangan komen, ramai netizen yang memberikan reaksi positif terhadap sikap Azil yang mengamuk gara-gara tidak dapat menonton filem tamil itu.

Layankan aja.. kesian saya tengok Azil 

Mata sampai bengkak menangis.. so cute

Dalam pada itu, ada juga netizen yang menegur dan memberi cadangan tentang cara mengawal anak-anak seperti ini.

Minta izin dulu sebelum tukar

Dia perlu aktiviti luar rumah 

Dalam masa sama, ramai netizen menasihatkan agar Zarina terus tabah dengan ujian ini.

Kuat Kak.. dekat akhirat nanti diorang yg akan pegang tangan akak

Sumber: IG zarinazainuddin

like
1
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.