Hiburan Semasa Viral

Vida Dan Aishah Enggan Mohon Maaf, Tak Nak Mengalah Dua-Dua Sama Naik

Kemelut antara Dato’ Seri Vida dan penyanyi Aishah seperti tiada kesudahannya. Sidang media yang dibuat Dato’ Vida pada 9 Oktober lalu rentetan isu berlian palsu yang diberikan kepada Aisyah seperti tidak menjumpai jalan penyelesaian, sebaliknya semakin menegangkan keadaan antara beliau dan Aishah. Dalam sidang media tersebut, Dato’ Vida telah membuat 3 tuntunan kepada Aishah.

BACA: “Nampak Sangat Aisyah Berharap” – Peminat Datuk Seri Vida Dan Haters Berperang Mulut Di Instagram!

Dato’ Vida melalui peguamnya telah menuntut supaya Aishah membuat ketiga-tiga tuntutan tersebut. Antaranya adalah..

Mula-mula Aisyah kene minta maaf – Dato’ Vida

Kita jumpa dekat mana-mana

Memadam kenyataannya… di media sosial

Terdahulu, Aishah juga telah mengadakan sidang media pada 5 Oktober lalu dan menuntut supaya Dato’ Vida membuat permohonan maaf secara terbuka dan juga menuntut seutas rantai berlian asli dengan nilai setara RM80,000 seperti yang dihebohkan.

Satu permohonan maaf terbuka – Aishah

Rentetan 3 tuntutan yang dibuat Dato’ Vida terhadapnya selepas sidang medianya Selasa lalu, Aishah semalam sekali lagi menegaskan dia enggan meminta maaf dan berbuat seperti yang dituntut DSV.

Tak ada sebab saya nak minta maaf

Menurut Aishah, keengganannya mengalah dan membuat seperti yang dituntut adalah sebagai sebuah perjuangan anak seni.

Ini melibatkan maruah kami sebagai anak seni

Jika dia memohon maaf, seolah-olah seperti tidak mempertahankan haknya dan memberi lampu hijau kepada pihak penaja mengambil kesempatan ke atas mereka. Dia juga menegaskan supaya pihak penaja mengambil pengajaran dan mengotakan janji seperti yang diuar-uarkan.

Penaja sila kotakan janji… itu saja!

Kesimpulannya, dapat dilihat kedua-dua pihak yang terlibat enggan memohon maaf seperti yang dituntut masing-masing. Aishah yang terlebih dahulu menuntut Dato’ Vida tampil membuat permohonan maaf terbuka akhirnya dibalas 3 tuntutan pula oleh DSV. Lebih mengeruhkan keadaan, Aishah juga masih berkeras dan tetap dengan pendirian enggan memohon maaf kerana ingin memperjuangkan maruahnya sebagai anak seni.

Dato’ Vida dalam sidang medianya juga telah memutuskan supaya hal ini akan dibawa ke mahkamah sekiranya Aishah enggan melunaskan ketiga-tiga tuntutan tersebut.

Kita selesaikan di mahkamah – Dato’ Vida

Sumber: mstarmstar dan mstar