Hiburan Semasa

“Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa” Sepahtu Dikecam Netizen?

"Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa" Sepahtu Dikecam Netizen? 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Siapa yang tidak kenal dengan Sepahtu, gelagat mereka yang spontan dan lawak yang sentiasa memerli masyarakat kita kan? Walaupun sudah tidak memasuki sebarang pertandingan tetapi masih berbisa.

Buat peminat Sepahtu masih boleh lagi mendengar dan melihat lawak mereka di Sepahtu Sinar dan Sepahtu Reunion Live yang sentiasa mengundang artis jemputan setiap minggu.

"Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa" Sepahtu Dikecam Netizen? 2

Sepahtu Reunion Live ditayangkan  setiap hari Jumaat jam 10 malam bersama pelbagai tetamu jemputan di setiap minggu dan pada minggu ketujuh ini, program ini telah membawakan tema ‘Nyamuk Masuk Kampung’ bersama tetamu undangan Nad Zainal, Salih Yacob dan juga Delimawati.

"Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa" Sepahtu Dikecam Netizen? 3

Dalam berlawak juga harus ada batasnya, jarang untuk kita dengar sebarang komen tentang Sepahtu sehinggalah pada episod ini, Sepahtu dikatakan tidak menghormati pelakon veteran Delimawati.


Menurut netizen nampak seperti ada jurang di antara pelakon muda dan tua..

Lepasni tak payah jemput artis lama la kalau setakat nak gelak-gelakkan orang macam tu..

"Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa" Sepahtu Dikecam Netizen? 4

Kalau korang perasan dalam episod itu Delimawati muncul di pentas, Sepahtu dilihat ketawa seperti tidak mempercayai wanita cantik yang mereka sangkakan akan menjadi jururawat pada malam itu adalah Delimawati.

Tindakan mereka seperti merendah-rendahkan serta memberikan layanan yang berbeza kepada pelakon yang telah membuatkan netizen merasakan perbuatan kumpulan Sepahtu pada minggu ini terlalu keterlaluan dan tidak sopan.

Abis korang expect pelakon muda2 cantik2 je ke? Hormat lah sikit, tu pelakon veteran kot..

"Tolong Jangan Perlekehkan Pelakon Veteran Hanya Kerana Rupa" Sepahtu Dikecam Netizen? 5

Mungkin Sepahtu tiada niat untuk merendah-rendahkan pelakon veteran Delimawati, akan tetapi kalau sudah ramai yang menyokong dan bersetuju dengan isu yang terbangkit nampaknya penonton juga pandai menilai.


Harap lain kali Sepahtu lebih peka dan sensitif dengan layanan antara pelakon muda dan tua. Mereka juga manusia, punya perasaan dan lebih tua dan berpengalaman dari kita.

Kesian juga melihat pealkon veteran diperlakukan seperti itu, bayangkan kalau mak kita kena layan macam tu rasa geram juga tapi harapnya Sepahtu lebih sensitif dan ubah cara untuk melawak supaya lebih nampak matang dan tidak terlampau bias.

Sumber: Oh Mata Kucing


Kisah Dunia Advertisement Slot

Nak cerita lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia di https://t.me/kisahdunia

Sharing is caring!

Telegram

Kisah Dunia Nak cerita viral & trending setiap hari? Tidak Ya