Semasa Viral

“Sedih Bila Macam Ni..” – Ibu MUA 11 Tahun Luah Tertekan Dengan Kecaman Netizen

Sejak dirinya viral kerana pandai bersolek seperti jurusolek profesional, nama adik Nurul Iris Nasyilla Khairi ataupun Iris Khairi semakin menjadi sebut4n masyarakat di Malaysia. Kerana bakat uniknya pada usia 11 tahun itu, adik Iris juga telah dilamar beberapa syarikat produk makeup untuk menjadi duta ciliknya. Namun, tidak kurang juga ada sesetengah netizen yang memberikan komen negatif terhadap hobi adik ini.

BACA: [FOTO] Baru 11 Tahun Tapi Hasil Make Up Macam Pro, Budak Ini Curi Tumpuan!

Terbaru, ibu kepada pelajar Darjah 5 SK Tasek Permai, Pulau Pinang ini ada meluahkan tekanan yang dihadapi netizen tentang perkara tersebut menerusi FB miliknya. Ikuti luahan ibu muda ini.

Adik Iris cuma seorang budak kampung..keluarga biasa-biasa

Belajar makeup di media sosial…minat dari 8 tahun

Sekarang viral…ada yang suka & tak suka

Dalam coretan ini juga, ibu Iris ada menjawab beberapa kritikan dan persoalan daripada netizen.

Kakak waktu kecil dulu main itu main ini dik!

Belum usia jangan mengada…mesti ibu yang galakkan!

Kalau anak saya usia ni…ajar buat kerja rumah

Nasib baik kau bukan anak aku…kalau begini dah pukuI

Tak sayang kulit muka ke?

Makeup tak lawa mana pun! Sekolah tu perbetul dulu

Dah viral sekarang…bila nak masuk TV?


Orang sekarang pentingkan glamor dari pelajaran!

Biarpun pelbagai kerenah netizen yang melanda adik Iris yang belum tamat sekolah rendah lagi, namun ibunya positif dan berjanji untuk membesarkannya menjadi anak yang solehah, selain seimbangkan pelajaran dan minatnya terhadap seni ini.

Yang baik kita bersyukur…yang kecam jadikan nasihat

Ibu syukur ada anak macam Iris…

Sumber: FB Iris Khairi