Santai

Ramai Cemas Kereta Gadis Terbalik Masa Buat Video Live, Rupanya Ada Plot Twist!

Segala aksi dan kejadian pelik yang terpapar menerusi video live di media sosial adalah sesuatu yang  berlaku secara natural dan biasanya tidak dirancang. Ini termasuklah dengan sebuah video yang tular di Twitter memaparkan gelagat seorang gadis dari luar negara yang memandu sambil membuat video live. Dia akhirnya berdepan kemaIangan sehingga keretanya terbalik dan kejadian itu sempat dirakam menerusi video live tersebut.

BACA: ‘Ramai Cakap Video Prank, Sebenarnya Kereta Tu Yang Gerak Sendiri Masuk Gaung’

Walaupun selepas menyedari dirinya terlibat dengan kemaIangan, dia masih berlagak ‘cool’ dan sempat membalas mesej para pengikutnya yang bertanyakan sama ada dirinya okay atau tidak. Kejadian itu telah disaksikan seramai lebih 300 para pengikutnya yang begitu cemas melihat keadaannya.

Waze siap ‘perform a u-turn‘ 😂😂

Rakaman video live itu telah dikongsikan semula ke Twitter oleh seorang pengguna bernama Farhan yang menyifatkan kejadian itu sebagai sesuatu yang agak lucu. Ini kerana selepas melihat respon selamba gadis tersebut dan juga arahan daripada aplikasi Waze telefon pintar miliknya yang tiba-tiba berbunyi selepas kereta itu terbalik.

Aku rasa jahat sebab gelakkan

Rata-rata netizen turut cemas dan dalam masa yang sama terhibur melihat reaksi gadis tersebut.

Kental betul telefon tu tak bergerak seinci

Viewer dia naik dari 7 kepada 300 orang 

Kereta terbalik masih lagi lekat kat kerusi

Namun begitu, terdapat juga netizen mempersoal dan mempertikai kebenaran video tersebut berdasarkan logik kedudukan gadis tersebut yang tidak berganjak selepas kenderaannya terbalik.

Ni sebenarnya footage dari filem yang akan datang

Ternyata, sangkaan dan spekulasi netizen ternyata benar. Video itu sebenarnya merupakan salah satu babak dalam lakonan sebuah filem dari luar negara. Ternyata aksi tersebut bukanlah real, sebaliknya hanya dibuat-buat!

Berikut adalah video ‘behind the scenes’ yang dikongsikan seseorang di ruangan komen lelaki tersebut.

Sumber: Twitter syurga_daddy

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×