Hiburan

Raih Undi Terbanyak Tapi Tak Jadi Protege, Netizen Pertikai Format Mentor 7?

Program realiti Mentor musim ke-7 telah pun membuka tirainya semalam. Pada peringkat awal ini, para peserta perlu membuat persembahan yang meyakinkan kepada mentor masing-masing sebelum terpilih sebagai protege. Antara mentor yang bakal bertarung adalah Datuk Syafinaz Selamat, Aizat Amdan, Siti Nordiana, dan Hafiz Suip.

BACA: Petronas Berjanji CSR Akan Diberi Tanggungjawab Utama Di Sarawak

Konsert pada minggu pertama ini menyaksikan 6 peserta yang bersaing sengit untuk menjadi 2 orang protege bagi Aizat Amdan dan Datuk Syafinaz. Pemilihan tersebut turut dibantu oleh undian secara online daripada rakyat Malaysia, namun keputusan mutlak terletak di tangan setiap Mentor.

Sponsored
Anda sedang mencari kerja?Ada berita baik untuk anda!!!

Antara yang mencuri tumpuan adalah sewaktu proses saringan yang bakal menjadi protege Aizat. Menerusi undian online, Faris telah memperoleh markah tertinggi iaitu 85%, sementara Pasya dan Megat masing-masing mendapat 9% dan 6% undian.

Namun begitu, akhirnya Aizat Amdan telah memilih Pasya dan Megat untuk mengisi 2 tempat sebagai protegenya. Keputusan tersebut ternyata telah mengundang rasa tidak puas hati dalam kalangan netizen dan para peminat yang telah mengundi Faris.

Pasya & Megat terpilih sebagai protege Aizat Amdan

Pada penghujung rancangan, kedua-dua Mentor tersebut telah berjaya memilih protege masing-masing. Selain Pasya dan Megat, turut layak sebagai protege Datuk Syafinaz adalah Lazarul dan Ranisha.

Dalam pada itu, para netizen terus membanjiri media sosial rancangan berkenaan dengan komen-komen yang berbaur rasa tidak puas hati terhadap konsep yang dibawa pada musim kali ini. Rata-rata mereka mempersoalkan tentang proses undian online sedangkan ianya dilihat tidak berguna langsung pada malam tadi.

Banyak yang tak puas hati dengan pemilihan yang dibuat!

Function undi please?

Baik tukar nama…program Pilih Kasih 7

Sebab apa Faris tak terpilih? Undian dia paling tinggi

Sumber: Youtube TV3MALAYSIA Official, IG mentor7official & aizatamdan

like
1
love
3
haha
2
wow
sad
13
angry

Nak Tahu Citer Viral Hari ini di FB Messenger?