Semasa Viral

Pemandu Bas Dipukul Beramai-Ramai Di RNR Gambang, Ini Penjelasan Sebenar

Kawasan rehat dan rawat ataupun dikenali sebagai RnR merupakan satu tempat bagi orang ramai melepaskan penat lelah setelah berjam-jam memandu tanpa rehat yang mencukupi. Adanya kawasan ini memudahkan orang ramai untuk mendapatkan sumber makanan di restoran yang di buka dan juga surau serta tandas awam. Namun berlainan pula yang dialami oleh seorang pemandu bas semasa berhenti di RnR Gambang yang telah mencetuskan perhatian netizen.

BACA : Berbelas Tahun Rela Wakafkan Diri Demi Menjaga 3 Wanita Hebat

Menerusi satu video yang telah tular di media sosial, dipercayai seorang pemandu bas di pukul beramai-ramai oleh sekumpulan pemuda di kawasan rehat pada awal pagi tadi. Seorang diri menghadapi sekumpulan lelaki, pemandu bas itu tetap tenang dan mempertahankan diri. Perkongsian dari saudara Ekspres Muhammad merungkai kejadian sebenar yang berlaku.

Tolong ambil tindakan…

Cerita dia budak kedai RnR…

Menurut penjelasan yang diterima dari seorang saksi kejadian masalah berpunca dari perlakuan biadap pelayan restoran yang menggunakan bahasa kasar sehinggakan pemandu bas menegur perbuatan yang dianggap keterlaluan itu. Tetapi setelah habis menjamu selera, datang pula sekumpulan pemuda yang tidak puas hati dan ingin memukul dan memviralkan pemandu bas tersebut.

Dalam video tersebut, dilihat pemandu bas yang berbaju warna hitam mempertahankan diri sendiri tanpa di bantu oleh orang lain sehinggalah ada yang menegur dan menyuruh berhenti memukul pemandu bernasib kurang baik itu. Walaupun dipukul beramai-ramai, ternyata dengan tubuh badan yang besar pemandu bas tetap gagah berdiri dan tidak tumbang atau gentar.

Rentetan video yang tular dan menarik perhatian netizen, ramai yang melemparkan komen-komen akan kejadian tidak bermoral di kawasan rehat yang sepatutnya suatu tempat yang tenant untuk merehatkan diri. Ramai juga yang mempersoalkan tindakan sekumpulan pemuda yang dirasakan tidak wajar dan simpati dengan nasib pemandu bas berbadan besar itu.

Gentle betul abang bas tuh…

Ramai baru berani ke?

Tu pukul ke apa? Macam kelakar je…

Tak puas hati, pegi la hadap abang bas tu sorang…

Pukul ramai-ramai driver tu tak tumbang pun…

Sumber : Ekspress Muhammad

[instagram-feed]