Cinta & Perhubungan Santai

“Nak, Salam Nak..”- Hanya Sebab Kereta, Abah Hulur Tangan Aku Tolak.. Terkilan!

Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. Sebuah cerita tentang pemergian seorang bapa yang dikongsikan di Twitter oleh seorang gadis bernama Solehah ini benar-benar membuatkan ramai jadi sebak. Ketika itu si bapa telah menghantarnya ke tempat kerja dan kerana memikirkan kemudahan orang lain, dia segera berlalu sebelum menolak huluran salam bapanya gara-gara ingin cepat.

Gambar sekadar hiasan

BACA: [FOTO] Sanggup Bangun 5 Pagi Untuk Masak, 30 Idea Bekal Bapa Ini Memang Tiptop!

Peristiwa tersebut telah seminggu berlalu. Siapa sangka, saat dia terburu-buru keluar kereta dan menolak huluran salam bapanya, itulah kali terakhir dia melihat bapanya masih bernafas sebelum mendapat berita tentang pemergian orang tua itu pada hari yang sama.

Tengahari Abah hantar kerja.. kat belakang dah ada kereta 

Gambar sekadar hiasan

Hanya kerana ingin cepat dan memikirkan kereta di belakang yang mungkin menunggu dirinya, gadis ini terburu-buru keluar sehingga tidak menyambut huluran salam bapanya. Dan perkara itulah yang dikesalinya sehingga ke saat ini.

Gambar sekadar hiasan

Masa rushing tu, Abah hulur tangan.. ‘Salam. Nak, salam nak..’

Gambar sekadar hiasan

Masa mandikan jenazah, aku pegang tangan dia.. aku minta maaf

Gambar sekadar hiasan

Akak akan hantar seberapa banyak bekalan utk Abah 

Gambar sekadar hiasan

Kisah yang diceritakan itu mendapat perhatian pengguna di Twitter sehingga meraih lebih 5 ribu retweets setakat ini sejak dikongsikan dua hari lalu. Rata-ratanya sebak dan tidak ketinggalan mengucapkan takziah kepadanya.

Sumber: Twitter Solehahahah

10
like
6
love
5
haha
wow
49
sad
4
angry