Viral

Menunjuk Dapat ‘PhD’ Usia 21 Tahun Di Oversea, Rupanya Join Konvo Pak Cik!

Setiap orang pasti teruja jika dapat menghabiskan pengajian di peringkat tertinggi dalam usia yang masih muda. Seperti yang dkongsikan oleh seorang remaja bernama Norman Harith ini apabila dia memuat naik beberapa keping foto di Twitter memaparkan dia bergraduasi di peringkat doktor falsafah (PhD) pada usia 21 tahun di England. Perkongsiannya ini telah mencuri tumpuan ramai sehingga mendapat hampir 8, 000 retweet!

BACA : [VIDEO] Anak’Pergi’ Sebelum Konvo, Ayah Ganti Ambil Ijazah Buat Netizen Sebak!

Saya ada PhD di usia 21 tahun. Anda bagaimana?

Cool dan tahniah. Alhamdulillah awak dapat keistimewaan

Mengikut lokasi yang ditanda, dia berada di sebuah universiti di Manchester, England. Para netizen yang mengetahui akan perkara itu turut terinspirasi melihat kejayaannya merangkul pendidikan tertinggi di usia muda.

Kau punya propa mat

Namun, terdapat beberapa orang kenalannya pula telah ‘mengkantoikan’ tindakannya itu dan memberitahu di ruangan komen bahawa lelaki ini baru saja habis peperiksaan akhir di sebuah universiti tempatan. Rupa-rupanya dia hanya mahu bergurau dengan para pengikut di entri tersebut.

Ia adalah majlis graduasi pak cik saya sebenarnya

Sejurus pelbagai reaksi diterima berikutan tweet yang dimuat naik itu, dia akhirnya berterus terang bahawa dia hanya ingin bergurau dan membuat penjelasan sebenar mengenai perkara tersebut. Difahamkan, majlis konvokesyen yang dihadirinya itu adalah bagi meraikan majlis konvokesyen bapa saudaranya. Menurutnya, sudah menjadi kebiasaan untuk ahli keluarga memakai jubah dan topi untuk mendapatkan aura graduasi.

Sumber : Twitter Norman Harith