Hiburan International Santai

Menggeletar Tangan Bila Dapat Mesej Dari Ali Gatie, Siap Puji Video Main Gitar!

Bermula sekadar suka-suka berkongsi video bermain gitar di Instagram, lelaki bernama Anwar Amzah ini tidak menyangka bahawa aksinya memetik gitar dengan lagu It’s You telah mendapat perhatian penyanyi asalnya, Ali Gatie. Ali Gatie merupakan penyanyi lagu R&B dari Amerika Syarikat yang kini semakin menempa nama dalam industri muzik antarabangsa. Selain I’ts You, beliau juga terkenal dengan lagu Moonlight, Can’t Lie dan juga Remedy. 

BACA: (Video) Nenek Umur 81 Tahun Hebat Bermain Gitar, Diberi Gelaran ‘Nenek Rock’

Ali Gatie

Berikut adalah potongan video yang dikongsikan Anwar di Instagram pada Jun lalu, memaparkan aksi bersahajanya membuat cover gitar secara fingerstyle bagi lagu It’s You.

Jejaka dari Johor yang berusia 22 tahun ini tidak menyangka bahawa bakatnya memetik gitar disedari oleh pemilik lagu berkenaan. Tambahnya, video itu sudah dikongsikan sejak bulan lepas lagi tapi mula menjadi viral beberapa hari lalu sejak dikongsikan Ali Gatie di akaun media sosialnya.

Wow saya sangat terkelu – Ali Gatie

View this post on Instagram

Wow I am seriously speechless .. @anwaramzah ??

A post shared by Ali (@aligatie) on

I love you Malaysia

Bercerita mengenai hal itu, Anwar menjelaskan bahawa dia telah mendapat notifikasi berhubung respon Ali Gatie tentang video itu ketika dia sedang bermain PUBG. Sejurus membaca notifikasi itu, tangannya terus menggeletar kerana tidak sangka mendapat perhatian penyanyi antarabangsa itu.

Saya sampai tak tahu nak cakap macam mana

Selepas meninggaIkan komen pada video Anwar di Youtube, Ali Gatie telah berkongsi video itu di akaun Twitternya sebelum memberi mesej pada Anwar supaya menghantarkan video itu kepadanya. Selepas itu penyanyi ini berkongsikan pula video itu di Instagram.

Mesej yang dihantar Ali Gatie kepadanya

Komen yang diberikan Ali Gatie di Youtube

Meh datang Malaysia Ali

Ternyata respon positif yang diberikan Ali Gatie ini menjadi tumpuan ramai rakyat Malaysia. Rata-rata memberikan komen berunsur jenaka di ruangan posting Ali Gatie di Instagram dan juga Twitter.

OMG bangganya.. 

Nanti aku bawak makan ayam penyet

Difahamkan, sejak berusia lima tahun lagi Anwar telah mula belajar bermain alat muzik ini dan mula serius ketika berusia 12 tahun. Kini dia bekerja sebagai seorang pemuzik dan sering berulang-alik dari Johor ke Kuala Lumpur jika mendapat tawaran kerja. Bila ditanya kenapa dia tidak menyanyi, Anwar menjelaskan bahawa dia tidak mempunyai suara yang hebat dan sebab itulah dia hanya fokus bermain gitar.

Sumber: mStar Online, IG aligatie, anwaramzah, Twitter aligatie

Youtube

Facebook

Telegram

Kisah Dunia Telegram