Inspirasi

“Mana Kamu ‘Pergi’ Selama 20 Minit…?”-Ibu Kongsi Detik Anak M4ti Hidup Semula

Ibu bapa mana yang tergamak membiarkan anaknya s4kit? Selagi ada daya, mereka pasti usahakan apa sahaja agar anak sihat semula. Begitulah gambaran yang boleh diberikan apabila seorang ibu bernama Wiwie telah menceritakan detik cemas ketika anaknya, Noah yang tiba-tiba kehilangan nafas selama 20 minit. Pastinya detik tersebut menjadi kenangan yang tidak dapat dilupakan olehnya dan suami.

Baca : “Maafkan Mama Sayang…” – Ibu Luah Sayu Anak M4ut Kerana Terselit Celah Katil

Ke mana anak mummy pergi selama 20 minit tu

Tempoh berpantang Wiwie berjalan seperti biasa sehinggalah suatu hari, Noah mengalami selesema dan batuk.

Melihat keadaannya yang kurang sihat, Noah telah dibawa ke klinik selama 3 hari berturut-turut.

Suatu hari ketika Wiwie selesai memandikan Noah, anaknya itu kelihatan lemah dan pucat. Namun Wiwie hanya mengikuti nasihat doktor yang menyarankan dia untuk terus memberikan susu badan kepada Noah.

Ketika ayah Noah sedang menukarkan lampinnya pula, najis Noah telah terkeluar. Situasi tersebut bertambah cemas apabila secara tiba-tiba, nafas Noah terus terhenti.

Muka jadi biru…tak dengar degupan jantung…tiada pergerakan

Keadaan tersebut pastinya membimbangkan Wiwie dan suami. Mereka terus bergegas ke klinik yang berdekatan. Sepanjang itu juga, Wiwie cuba memanggil-manggil nama Noah namun tiada respon yang ditunjukkan.

Perjalanan ke klinik terasa jauh

Apabila tiba di sebuah klinik, semua kakitangan cuba melakukan yang terbaik untuk menyelamatkan Noah. Malangnya, doktor gagal mengesan sebarang denyutan nadi. Ketika ini, Wiwie hanya mampu meminta pertolongan dari Allah.

Daddy hampir munt4h dan pengsan lihat keadaan Noah

Namun satu keajaiban telah berlaku apabila Noah menyedarkan diri. Noah ibarat m4ti ‘hidup semula’ sekaligus melegakan hati ibu ayahnya.

Mummy rasa nak pitam sebab Allah dengar rintihan Mummy

Selepas itu, Noah terpaksa ditahan di w4d untuk menerima rawatan susulan. Namun kini, Wiwie berasa gembira kerana keadaan Noah beransur pulih.

Mummy tersenyum kerana kamu

Kamu sihat sepenuhnya

Sumber : Facebook Wiwie Darvienda Mazweena