Cinta & Perhubungan Hiburan

“Mak Ayah Kandung Dia Pun Orang Biasa”- Rupanya Ini Punca IG Ameena Ditutup!

Sebelum ini, perkembangan semasa anak angkat kepada Datin Shahida dan Dato’ Aliff Syukri iaitu Ameena boleh dilihat menerusi akaun IG rasmi milik anak kecil itu. Namun kini tidak lagi apabila akaun tersebut telah dipadam sejak beberapa bulan lalu. Hal itu membuatkan ramai netizen agak kecewa dan terkilan kerana tidak dapat mengetahui khabar Ameena lagi di media sosial.

 BACA: MasyaAllah! Ramai Sejuk Hati Dengar Ammar Ajar Ameena Baca Surah Al-Ikhlas

Bukan tumpang populariti…Tapi sebab itu tak kena, ini tak kena

Baru-baru ini, Datin Shahida telah menjelaskan tentang punca yang membuatkan mereka sekeluarga akhirnya sebulat suara ingin menutup akaun Instagram Ameena yang diberi nama @babyterlajaklaris.

View this post on Instagram

❤️❤️ Banyak yg tanya mana ig Ameena…..utk pengetahuan semua saya dah tutup sebab byk sangat yg tukang jaga pakai mulut…itu x kena ini x kena……bergaduh sesama sendiri……dgn saya2 pun stress terjebak…..Alhamdulillah sejak x ada ig tu hidup saya makin tenang….biarlah dia jalani hidup biasa sebab mak ayah kandung dia pun orang biasa……nanti gaduh2 komen itu x kena ini x kena ada yg makan hati bila baca komen…terutama parents kandung dia…. jgn lah tanya sy lagi pasal benda ni ya sebab saya pun dah terangkan..? Ada pula yg cakap saya jaga sebab nak ambik kesempatan tumpang populariti?? saya pun confius sekejap!???….jadi utk memastikan saya tak tumpang papulariti ameena saya tutup la ig dia ya biar dia hidup dgn aman damai dan bahgia..

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Ringkasnya, Datin Shahida menjelaskan akaun itu ditutup kerana tidak mahu ada pihak yang terasa hati, terutamanya ibu bapa kandung Ameena apabila netizen berterusan melontarkan komen-komen negatif seperti yang pernah terjadi sebelum ini.

Datin Shahida juga akui kehidupannya kini lebih tenang tanpa adanya akaun IG tersebut yang sering menjadi punca perbalahan di media sosial. Sehubungan itu, ramai yang menyokong tindakannya untuk menyahaktif akaun tersebut, sekaligus menutup mulut-mulut ceIupar netizen di media sosial.

Bagus tutup.. takdelah orang sibuk banding2 kan

Yang membawang tu jaga anak sendiri perfect ke?

Sumber: IG shahidadherbs

 

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram