Santai

“Macam Mama Tak?”- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Sebagai ibu bapa, kita seharusnya berwaspada dengan setiap tingkah laku atau percakapan di hadapan anak-anak. Hal ini kerana si cilik yang berusia 3 tahun ke atas bukan setakat cenderung memerhatikan mak ayah, malah turut tiru tingkah laku juga. Sama ada positif ataupun mencuit hati, semuanya anak belajar daripada kita selaku role model yang berada dekat dengan mereka saban hari.

BACA: Ayah Tiru Bunyi Dalam Rahim Ibu Untuk Diamkan Anak Tengah Menangis

Umur sekarang fasa peniruan makin jelas…comel je lengkap berpantang sambil jaga anak teddy bear

Baru-baru ini, gelagat seorang budak perempuan yang meniru ibunya yang pernah menjalani tempoh berpantang 5 bulan lepas telah mendapat perhatian ramai di Facebook. Menerusi muat naik tersebut, individu yang dikenali sebagai Cikgu Sha mengakui bahawa fasa peniruan oleh anaknya semakin jelas pada usia 4 tahun kini. Bukan saja lengkap memakai kain batik dan bedak sebagai pilis di dahinya, si cilik bernama Amy ini turut comel mengendong ‘anak kesayangannya’.

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 2


"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 3

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 4

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 5

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 6


Comel lah muka pun nampak lembut…mesti mama dia berpantang elok ni lurus je lunjur kaki tu

Posting berkenaan nyata telah mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang mana rata-ratanya terhibur dengan gelagat kanak-kanak tersebut. Selain tertarik dengan wajah comelnya, mereka turut berseloroh ibu si cilik ini berpantang dengan baik sebelum ini.

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 7

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 8

"Macam Mama Tak?"- Si Cilik Tiru Gaya Ibu Berpantang, Siap Batik & Gendong Baby 9


Sumber: FB Cikgu Sha via Anak Sepahkan Apa Hari Ni

Nak info lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram