Santai Semasa

Kena Pindah Lepas 7 Tahun Berbakti, Air Mata Jantan Guru Ini Akhirnya Menitis..

Berkhidmat sebagai seorang pendidik, seseorang itu perlu sentiasa bersedia dalam apa jua situasi sekalipun. Sudah pasti akan berasa sedih untuk berpisah kerana hubungan baik antara pelajar dan guru itu sudah terjalin. Seperti perkongsian seorang orang cikgu bernama M.K Izzuddin di Twitter ini apabila terpaksa berpindah ke semenanjung selepas hampir 7 tahun berkhidmat di Sekolah Kebangsaan Long Palai, Sarawak.

BACA : Adab Menuntut Ilmu Kian Hilang, Guru Ini Dedah Sisi ‘Buruk’ Pelajar Sekarang!

Difahamkan, guru ini akan berpindah ke Kelantan untuk meneruskan perjuangannya sebagai seorang pendidik. Menerusi video yang dikongsikan itu pula, dia tidak dapat menahan sebak sambil memeluk erat anak-anak muridnya sebagai tanda perpisahan.

Di entri itu juga, cikgu ini ada berkongsi posting beberapa hari sebelum perpindahannya ke negeri Cik Siti Wan Kembang yang jelas memaparkan betapa berat hatinya untuk berpindah dari situ.

Dia turut memuat naik foto juadah nasi lemak yang dimasak olehnya seperti dipinta rakan serumah buat kali terakhir sebelum berpindah. Dalam masa yang sama dia turut berkongsi moment pada malam terakhir berada di sekolah di Bumi Kenyalang itu.

Aduh yang tengok pun terkesan

Ternyata, perpisahan antara anak-anak murid dan guru ini telah meraih tumpuan ramai apabila para netizen juga berasa sebak serta tersentuh melihat moment tersebut lalu membanjiri laman Twitter miliknya. Ada juga netizen berpendapat bahawa murid-murid ini bertuah kerana dapat guru seperti dirinya.

Sumber : Twitter k_izzuddin