Viral Hiburan

Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik

Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik 1
Jawatan Kosong Penulis

Sharing is caring!

Beberapa hari yang lalu, kecoh di media sosial terutamanya TikTok beberapa rakaman memaparkan barisan frontliner bergelek sakan bersama warga asing. Semua video tersebut diambil sewaktu hari terakhir kawasan penempatan pekerja tersebut dikenakan PKPD.


BACA: Menggeletis Ajak Frontliner Menari, Para Isteri Naik Risau Suami Join Sekali

Ramai macam kurang senang video viral abang PPE bergelek dengan warga asing

Rupa-rupanya, rakaman tersebut telah menimbulkan rasa kurang senang di kalangan para petugas barisan hadapan yang lain seperti dari KKM, polis dan juga tentera. Malah, aksi-aksi yang dilakukan seperti mengabaikan batas pergaulan sekali gus boleh mencemarkan nama serta imej sebagai frontliner.

Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik 2

Tengah trending ni kan…Jom kita kasi hiburan kat diorang

Merasa terpanggil meredakan ‘kehangatan’ isu tersebut, seorang frontliner yang bertugas sebagai pemandu ambulans tampil dengan satu parodi menarik di TikTok. Petugas tersebut yang dilihat lengkap menyarung PPE siap turut menari sebelum dipanggil oleh ‘isterinya’ untuk pulang ke rumah.


@nazimzulkepli

Jom kita kasi hiburan kat diorng. Tapi… 🤣 🤣 #frontliner #fyp #esekeli #fypシ #SausageMan #SummerMusicFestival #covid19

♬ original sound – ❤️ Lya Endhelll❤️ – 🐊Boyo putih🐊

Bini sampai berjanggut tunggu lama sangat…Kan dah kena ketuk dengan senduk

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen begitu terhibur dengan parodi yang dilakukan. Selain menganggap video tersebut sebagai satu teguran, ramai juga yang menasihati supaya individu-individu yang dimaksudkan lebih menjaga tatasusila selepas ini supaya kejadian sama tidak lagi berulang.


Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik 3

Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik 4

Kecoh Abang PPE Gelek Dengan Warga Asing, Ramai Gelak Parodi Bini Panggil Balik 5

Sumber: TikTok Nazim Zulkepli 

Artikel Viral Hari Ini 🔥

🔥Zizi Kirana Dedahkan Kisah Sebalik Tersasul ‘Ibu Sayang’-“Inilah Tempatnya”
🔥Gigi Terabur Sering Diperli Masa Live, Wanita Sound Setepek-“Laki Aku Okey Je”
🔥“Tiba-Tiba Nak Tidur Semalam Eh Dah Jadi Isteri”-Zizi Akui Kekok Sudah BersuamiKisah Dunia Telegram

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Reject 15 Kali, Pelakon Nadhir Nasar Kini Dikenali Ramai!🔥

Sharing is caring!

Youtube

Facebook