Inspirasi Viral

“Kau Minded Macam Duduk Dalam Gua!”-Netizen Bengang Wanita Persenda Golongan Muda Sebagai Manja…

“Geli hati aku baca anak muda tak boleh survive hidup di kota dengan gaji RM2,000. Aku gaji RM2,500, anak tiga, boleh je? Masih lagi bernafas.” demikian kata-kata seorang wanita yang bekerja di sektor awam yang juga merupakan seorang ejen hartanah di laman Twitter miliknya.

Wanita yang dikenali sebagai Anis itu turut berkata bahawa anak-anak muda kini terlalu manja dan kuat mengeluh serta kurang ‘survival skill‘.

Dia yang mengakui sudah memiliki sebanyak enam buah rumah dan dalam proses untuk memiliki rumah idamannya turut menyenaraikan jumlah rumah yang dimilikinya beserta gaji yang diterima.

Tweet Anis yang sudah menjadi tular di media sosial tersebut mengundang pelbagai reaksi daripada netizen yang rata-ratanya bengang dengan kata-kata Anis yang disifatkan sebagai tidak sensitif.

Anis juga tidak tergugat apabila dikecam netizen dan sebaliknya menyalahkan anak-anak muda yang enggan mengambil kata-katanya sebagai satu cabaran untuk lebih berusaha daripada merungut.

Namun ada juga netizen yang bersetuju dengan kata-kata Anis dan menerima teguran tersebut dari sudut positif.

Mungkin ada benarnya apa yang dikata oleh Anis tu, tapi cara penyampaian tu perlu diperbaiki apatah lagi bukan semua orang mempunyai masalah dan komitmen yang sama.

Sumber: lobak merah