Inspirasi

Kaki Hilang Sebelah Bukan Alasan, Gadis Ini Dipuji Ramai Kerana Sangat Positif!

Setiap yang berlaku itu pada seseorang itu ada hikmahnya yang tersendiri. Itulah perkara yang ingin disampaikan oleh gadis yang mesra dengan nama panggilan Eila ini kerana mampu meneruskan hidup seperti biasa meskipun kini dia sudah menjadi seorang OKU. Perkara itu berlaku pada sekitar bulan September tahun lalu apabila dia terlibat dalam satu kemaIangan motosikal.

BACA: Jalan Kaki Sejauh 30 KM Untuk Cari Kerja, Kisah Pakcik Ini Menyayat Hati Ramai

Langgar tiang & kaki putus tertinggal dalam motor…aku dah takde kaki

Masa tercampak tu fikir banyak lagi nak buat…Alhamdulillah Dia masih bagi peluang

Meskipun dia telah mengalami ujian yang amat sukar, menariknya tentang gadis ini adalah dia merupakan seorang yang sangat ceria dan selalu membuat lawak jenaka  terhadap nasib yang kini menimpa dirinya.

Kalau nak jalan mall ajaklah aku…senang parking nanti

Duduk rumah jela sekarang… “No Way!”

Saya cuma hilang kaki…bukan sifat jenaka saya

Selepas dibenarkan keluar h0spital, dia kini menjalani kehidupan normal yang sama seperti sebelum kejadian tersebut berlaku cuma perlu menjalani beberapa siri pemulihan di pusat rehabilitasi. Dan terbaru, Eila bakal memperoleh kaki yang baru pula!

Boleh tak nak bangga dengan diri saya sekarang?

Lain orang lain cara…yang penting cari semangat diri sendiri

Ternyata kisah juang hidup gadis ini sangat menjadi inspirasi kepada ramai orang di luar sana. Mereka memuji sikap positif yang ditonjolkan olehnya dan berharap agar dia sentiasa mengekalkannya.

Aku nak kekuatan macam dia…ni bukan biasa2

Semoga selalu ceria & diberikan kesihatan yang baik

Kamu adalah inspirasi…selama ni I banyak mengeluh

Dia duduk atas keredhaan Allah semata-mata

Sumber: Twitter helmiihamid & Eyayasya

like
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.