Realiti Hidup Viral

“Jumpa Dia, Ambik Gambar, Lepas” -Tunjuk Bakat, Tapi Gadis Ini Dikecam Melampau

Walaupun haiwan peliharaan boleh dibela dan tinggal sekali dengan manusia, namun perkara yang sama tidak berkesan terhadap haiwan liar yang sukar dijinakkan dan tidak boleh dijangka perbuatannya. Terdapat banyak kejadian yang melibatkan k0nflik antara manusia dengan spesis-spesis haiwan liar ini yang mana turut mempengaruhi tahap keselamatan di sesuatu lokasi tumpuan ramai.

BACA: “Bomba Tak Sempat Tangkap”- Gempar Penemuan Buaya Di Pantai Buat Ramai Seram

Namun begitu, seorang gadis dari Kelantan ini telah melakukan perkara yang sangat di luar biasa apabila dia memuat naik beberapa foto dan video ‘mendukung’ seekor buaya di rumahnya. Dalam entrinya, dia menyatakan yang buaya tersebut bukanlah palsu sambil menyatakan yang dia sekadar mahu menunjukkan bakat ‘berani’ kepada orang ramai.

Jarang anak muda nak tunjuk bakat

Jinak siap boleh dipangku

Jangan kata pegang palsu ya…tengok video yang tengah gerak tu

Entri tersebut tular di laman media FB selepas dikongsikan lebih 1000 kali. Terbaru, dia turut menyatakan yang dia sebenarnya tidak membela langsung sebarang haiwan liar di rumah. Sebaliknya, dia menjumpai buaya tersebut, ambil beberapa gambar dengannya dan kemudian melepaskan kembali ke sungai di belakang rumahnya.

Aku just jumpa dia…ambik gambar, terus lepas

Walaupun tiada sebarang insiden buruk berlaku pada gadis tersebut, namun tindakannya itu mengundang rasa tidak puas hati daripada rata-rata netizen kerana seperti tidak mengendahkan faktor keselamatan diri sendiri dan keluarga dengan membawa buaya itu masuk ke rumah sesuka hati.

Takde peny4kit cari peny4kit

Sekali dia ngap

Buat benda bengong baru boleh viral

Berhentilah main…takut m4ti di gigi buaya

Sumber: FB Azy Nadia & Musib4h Di Malaysia & Luar Negara

like
love
haha
wow
sad
angry