Semasa Viral

Ingatkan Basuh Kain Banyak Kat Dobi Sebab Ada Homestay, Bila Ditanya Rupanya..

Kewujudan dobi layan diri hari ini bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan kerana terdapat hampir di kebanyakkan kawasan. Bukan sahaja dimanfaatkan oleh golongan bujang yang tidak mempunyai mesin basuh di rumah, malah juga menjadi kegunaan golongan yang sudah berkeluarga kerana lebih mudah dan selesa.

Gambar Sekadar Hiasan

BACA: Petronas Berjanji CSR Akan Diberi Tanggungjawab Utama Di Sarawak

Benarlah kewujudan dobi layan diri hari ini sememangnya telah membantu masyarakat memudahkan pekerjaan mereka dalam hal urusan di rumah. Namun, pernahkah anda terfikir akan jaminan kebersihan dan keselamatan menggunakan kemudahan ini yang jelas sekali turut digunakan individu lain?

Gambar Sekadar Hiasan

Kisah benar yang diceritakan di Facebook oleh seorang lelaki ketika menggunakan dobi layan diri telah membuatkan ramai menjadi marah terhadap individu yang kurang ‘akal’ dalam menggunakan kemudahan awam bersama-sama.

Sponsored
Anda sedang mencari kerja?Ada berita baik untuk anda!!!

Melalui cerita lelaki ini, dia telah bertanya kepada seorang wanita yang sedang membasuh di dobi yang sama dengannya. Melihatkan jumlah kain yang berlambak, lelaki ini telah beramah dengannya bertanya jika dia mempunyai homestay, namun jawapan yang diberikan wanita ini benar-benar membuatkan dirinya terkesima..

“Ni alas kucing2 akak.. kotor sangat.. najis kucing”

“Ada anak kecik.. tak maulah campur mesin basuh”

Cerita tersebut telah membuatkan ramai netizen menjadi marah di ruangan komen. Masing-masing menyelar sikap wanita itu yang dikatakan mementingkan diri sendiri dan tidak memikirkan tentang orang lain.

Fikir2 sebelum mendobi, gelinya

Mmg takda akai.. penting diri sendiri.. B*doh

Penting diri sendiri.. janji settle hal dia

Kena usahakan beli mesin basuh baru

Sumber: Kio Khairul

1
like
1
love
haha
1
wow
1
sad
1
angry

Nak Tahu Citer Viral Hari ini di FB Messenger?