Hiburan Santai

“lkat Bunjut Gigit Hujung”- Elyana Makan Mee Dalam Plastik, Legend Habis!

Melalui video terbaru yang dikongsikan Elyana di Instagramnya, telah memaparkan gelagatnya memakan mee goreng yang terisi di dalam plastik. Bagi mereka yang lahir sekitar tahun 80-an dan 90-an, pastilah cara makan sebegini tidak dilihat pelik kerana sangat terkenal suatu ketika dahulu. Mana taknya ketika zaman sekolah rendah, cara pembungkusan seperti itulah yang sering dijual oleh ‘makcik kantin’.

BACA: “Bila Neelofa Beranak Ni?” – Foto Throwback Ameera Khan, Netizen Jadi Keliru!

Gambar sekadar hiasan

Sambil main kejar-kejar sambil makan

Melalui kapsyen Elyana, dia menyatakan mee plastik adalah kegemarannya ketika zaman sekolah. Malah mee goreng yang dibungkus cara itu membolehkan dirinya makan sambil bermain kejar-kejar dengan kawan-kawan.

View this post on Instagram

Mee Plastik! Favourite saya zaman sekolah.Sambil main kejar-kejar sambil makan. Siapa geng saya?

A post shared by Elyana (@elyanaofficial) on

Legend habis!

Posting tersebut telah meraih lebih 1500 komen netizen setakat ini selepas 20 jam dikongsikan ke media sosial. Rata-rata mereka tidak menafikan keenakkan mee goreng atau nasi lemak yang dibungkus dalam plastik seperti itu. Bukan sahaja Elyana, malah mereka turut menggemarinya ketika di bangku sekolah.

Gambar sekadar hiasan

lkat bunjut gigit hujung

Mee plastik tabur sambal pastu gesek2

Masa preggy boleh pulak ngidam nak makan macam tu

Perkongsian video Elyana ternyata membuatkan ramai throwback ketika zaman sekolah rendah kerana ia sangat popular ketika itu. Namun kini segala itu hanya tinggal kenangan memandangkan penggunaan plastik sudah dikawal dan digantikan dengan polisterin.

I tak pernah pun makan macam ni – Sherry

Namun bagi pelakon berusia 36 tahun ini, Sherry Ibrahim, dia dilihat seperti tidak biasa kerana menurutnya dia tidak pernah makan cara begitu.

Mungkin you sekolah private

Ada netizen yang menyifatkan Sherry Ibrahim sebagai orang bandar memandangkan mee plastik cukup terkenal dalam kalangan mereka yang lahir tahun 80-an seperti Sherry.

Sumber: IG elyanaofficial