Viral

“Hilang 2 Kali Sebab Kanser” -Bergegas Pergi KL Sebab Adik Nazak, Bila Sampai..

“Keluarga adalah segala-segalanya”. Demikianlah ungkapan yang tepat bagi menggambarkan betapa pentingnya keluarga dalam hidup kita. Tatkala sukar mahupun senang, keluarga adalah orang yang akan sentiasa berada di sisi kita. Apabila ada yang ditimpa sesuatu misalnya diuji dengan masalah kesihatan, pastinya hati akan resah memikirkan jalan penyelesaian. Namun bagi seorang gadis bernama Rita ini, dia terpaksa menerima pemergian adik lelakinya pada 2016 gara-gara kanser leukimia. Perkongsian tersebut dibuat menerusi Twitternya.

BACA : Baru 2 Hari Daftar Uni, Gadis Bergegas Balik Kampung Lepas Ayah Dijemput Illahi

Sepanjang perjalanan aku nangis tanpa henti

Ketika peristiwa menyedihkan itu berlaku, Rita sedang menyambung pelajaran di Johor manakala adiknya pula menerima rawatan di Kuala Lumpur. Apabila keadaan Allahyarham sudah nazak, dia bergegas pergi menaiki bas. Namun dalam kekalutan tersebut, semuanya seolah-olah terlambat kerana adiknya sudah pun menghembuskan nafas terakhir.

Sumpah lutut gigil tak boleh berdiri

Apabila menghampiri pusat rawatan berkenaan, dia terus keluar daripada kereta untuk bertemu denngan adiknya yang telah tiada. Kehilangan tersebut bertambah menyakitkan dek kerana ini adalah pemergian adiknya buat kali kedua. Sebelum ini, dia pernah menghadapi kehilangan sama. Sekali sahaja sudah cukup memeritkan, apalagi 2 kali berturut-turut.

Sumber : Twitter Rita

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×