Cinta & Perhubungan

“Dulu Sinilah Mahligai Kami..”- Wanita Imbas Kenangan Bersama Allahyarham Suami

Manusia hanya merancang tapi Tuhan jua yang menentukan segalanya. Sejauh mana kita menyayangi seseorang namun jika tertulis sudah tibanya ajal, maka apalah daya kita untuk mengubah takdir? Itulah hakikat yang terpaksa ditelan oleh semua orang apabila orang yang tersayang pergi menemui Sang Pencipta. Samalah seperti kisah seorang pengguna Facebook yang bernama Puan Shahida Daud apabila dia menyingkap beberapa foto memori bersama Allahyarham suaminya.

BACA: Raih Dekan Sampai 7 Kali, Anak Aziz Desa Akui Hampir Mengalah Lepas Ayah Tiada

Tempat yang sama, ceritanya kini berbeza

Difahamkan, Puan Shahida telah kehilangan suaminya iaitu Muhammad Hasnol Firdaus pada hari ke-24 dia berpantang anak bongsu. Perkara itu semestinya mengulit pelbagai suka dan duka sehingga dia sempat memuat naik status meluahkan kerinduan terhadap Allahyarham.

Rumah ini kosong ibarat kosongnya hati..

Menerusi posting di Facebook, Puan Shahida berasa sangat hiba apabila mengenangkan moment di rumah kediaman mereka yang dahulunya dihuni oleh seisi keluarganya dahulu. Malah lebih istimewa kerana rumah tersebut jugalah menjadi saksi bagi percintaan mereka suami dan isteri. Namun selepas ketiadaan suaminya, rumah tersebut rasa lebih suram dan yanf tinggal hanya kenangan bersama sahaja.

Setiap memori di rumah ini kekal bersemadi dalam hati

Sementara itu, wanita ini juga akui berasa ralat kerana tidak dapat melalui hari tua bersama lelaki tersebut. Namun, dia tetap akur dan menerima suratan takdir yang sudah tertulis. Bahkan, setiap memori bersama Allahyarham akan tetap menjadi ingatan sampai bila-bila.

Sumber: Pa&Ma & Facebook Shahida Daud

Jawatan kosong di Kisah Dunia. Maklumat lanjut klik DI SINI

Youtube

Facebook

Telegram