Viral

“Dulu Dia Dipandang Serong, Ada Yang Pelik Tengok Keadaannya”–Ibu Adik Maisarah

Sejak tularnya beberapa video yang memaparkan gelagat comel adik Maisarah bermain hula hoop dan terkedek-kedek memanjat bukit, para netizen sudah mula jatuh hati dengan kehadirannya. Terbaru, Maisarah sekali lagi menjadi perhatian ramai menerusi video yang dikongsikan oleh Fazri Hassan di Twitter menunjukkan reaksi terkejutnya ketika membuat sebuah eksperimen sains berkaitan telur di sekolah.

BACA : [VIDEO] Murid Terkedek Panjat Bukit, Tapi Ramai ‘Cair’ Bila Cikgu Hulur Tangan!

Dulu sering dipandang serong, ada yang pelik tengok keadaan dia

Menerusi portal mStar, ibu kepada murid comel ini iaitu Alnesa Hammad meluahkan rasa syukur kerana anak keduanya itu sudah mula diterima dan disayangi ramai. Hal ini kerana sebelum ini dia sering dipandang serong. Malah, ada yang kelihatan pelik melihat keadaannya sebab sudah berusia 7 tahun tapi struktur fizikalnya seperti umur 2 tahun.

Kredit Foto : mStar

Maisarah jenis diam di rumah, kurang keyakinan

Jelas ibu kepada enam anak ini lagi, dia mengakui terkejut dengan perwatakan Maisarah sewaktu dalam video yang dirakam oleh gurunya itu tular di media sosial. Menurut Alnesa, Maisarah seorang yang pendiam di rumah dan sebenarnya kurang keyakinan.

Bila dia keluar ramai yang dah mula tegur

Malahan, ibu berusia 32 tahun ini juga tidak sangka bahawa gelagat bersahaja anaknya itu telah mencuri hati ramai. Dia menerima semua itu dengan positif kerana ia membawa kebaikan untuk Maisarah terutama sekali apabila keluar, ramai sudah mula menegurnya.

Terharu ada guru sanggup ambil & hantar balik sekolah

Dalam pada itu, Alnesa yang juga merupakan suri rumah sepenuh masa tersebut berterima kasih kepada guru sekolah Maisarah kerana telah banyak berk0rban untuk anaknya. Dia turut terharu apabila ada guru yang sanggup ambil dan hantar Maisarah balik sekolah kerana jarak rumah yang agak jauh.

Kredit Foto : mStar

Setiap hari terima 1, 000 request di IG

Tambahnya lagi, dia tidak menduga ramai yang mahu menjadi pengikut Maisarah di laman Instagram. Akaun tersebut dikendalikan oleh kakak sepupu Maisarah kerana Alnesa sibuk menguruskan anak-anak yang masih kecil.

Sumber : IG my.saraah Twitter FazriHassan , mStar

[instagram-feed]