Semasa

Diser4ng Asma Masa Jungle Trekking, Wanita 137kg Ini Terpaksa Diusung 16 Bomba!

Sukan ekstrem sememangnya menjadi pilihan utama sesetengah individu yang gemar melakukan aktiviti lasak untuk mencabar ketahanan fizikal dan mentaI. Ada yang sanggup melakukan bungee jumping, hiking, abseiling, dan sebagainya bagi menerapkan keberanian serta keberanian diri mereka sendiri. Namun, jika tersilap langkah individu tersebut boleh berhadapan dengan saat getir dan memerluk4n bantuan orang lain.

BACA : Transformasi Menakjubkan, Gadis Ini Tawan Gunung & Masalah Berat Badan!

Gambar Sekadar Hiasan

Namun nasib tidak menyebelahi wanita ini kerana mengalami asma dan kejang kedua-dua belah kaki semasa melakukan ‘jungle trekking’ di Hutan Simpan S3ksyen 9, Kota Damansara, Petaling Jaya.

Seramai 16 orang anggota b0mba juga sukar membawanya keluar kerana memiliki berat badan hampir 137 kilogram, sehingga terpaksa bergilir-gilir mengusungnya keluar dari lokasi tersebut.

Beberapa kali berhenti rehat..4 jam mengusung m4ngsa

Sebaik tiba di lokasi kejadian, anggota bomba bersama 3 orang pegawai Jabatan Hutan menemui m4ngsa bersama 2 orang rakannya pada jarak 2 kilometer dari kawasan laluan yang utama.

Diberi rawatan awal..usung sejauh 2 kilometer..bergilir2

Usaha bawa keluar agak sukar & memenatkan

Jelas sekali usaha yang dilakukan oleh anggota b0mba ini menarik perhatian ramai apabila rata-rata netizen memuji tindakan pantas mereka dan berharap agar wanita berkenaan berfikir terlebih dahulu sebelum melakukan sesuatu.

Tahniah abang2 b0mba..saya pun badan besar..tapi beringatlah

Jadikan pengajaran..apa2 nak buat..test dulu kat mana2 bukit

Pastikan kesihatan di tahap baik..melakukan sesuatu aktiviti ekstrem

Sumber : FB Viral Media Johor

like
love
haha
wow
sad
1
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.