Santai

‘Dari Mengandung Sampai Berpantang Aku Kena Kacau. Semuanya Sejak Aku Balik..’

Tempoh sembilan bulan kehamilan bagi seorang wanita merupakan satu perjalanan kehidupan yang paling indah dan penuh dengan pelbagai cabaran. Namun, dalam setiap kemanisan pasti ada juga kisah pahitnya. Seperti sebuah cerita yang dikongsikan seorang wanita bernama Putri di Twitter baru-baru ini telah mendedahkan pelbagai cabaran serta pengalaman buruknya ketika mengandung, beranak di hospitaI dan juga semasa tempoh berpantang.

BACA: “Saya Tengah Mengandung & Kerap Mandi Malam, Bila Mak Mertua Nampak..”

Gambar sekadar hiasan

Mula kena ganggu sebab aku balik kampung

Sepanjang tempoh itu, Putri terpaksa berdepan dengan pelbagai perkara mistik iaitu gangguan makhluk halus seperti penanggal, melihat kelibat pontianak dan sebagainya. Menurutnya, urusannya berjalan lancar semasa awal kehamilan namun segalanya bermula ketika dia pulang bercuti di kampungnya yang terletak di Sabah. Ketika itu usia kandungannya sudah mencecah 6 bulan.

Tinggal berdekatan rumah nenek dan saudara yang lain

Selain ahli keluarganya, saudara lain seperti nenek, sepupu dan bapa saudara juga menetap di kampung yang sama kerana rumah mereka berdekatan antara satu sama lain. Tambah Putri lagi, ibu bapanya masing-masing mempunyai kebun sendiri di kampung tersebut termasuklah kebun buah dan juga kebun haiwan.

2 minggu awal balik kampung takde ape

Kena tindih.. mata aku je boleh gerakĀ 

Nampak penanggaI depan mata masa hamil 8 bulanĀ 

Kena warded satu malam.. ada 3 penghuni

Nampak penghuni baru depan katil. Tapi nurse kata takde

Gangguan terhadap Putri tidak berakhir di kampungnya malah berlarutan ketika dia dimasukkan ke hospitaI untuk melahirkan bayinya. Kemunculan seorang wanita yang menginap di depan katilnya telah mendatangkan satu misteri apabila hanya dia seorang saja yang melihat wanita tersebut.

Gambar sekadar hiasan

Kenapa aku sorang je nampak patient tu!

Gambar sekadar hiasan

Keluar hospitaI esoknya, musykil sampai sekarang

Orang dalam pantang ni kan kotor.. anak aku wangi

Baru sahaja menarik nafas lega kerana tidak perlu tinggal berlama-lama di hospitaI dan berdepan wanita misteri itu, akhirnya Putri seperti keluar mulut harimau, masuk mulut buaya. Kali ini semasa berpantang, pelbagai mahkluk seram menggangu dirinya dan bayi semasa dia berpantang di kampung.

Gambar sekadar hiasan

Dah pasang ayat Al-Quran.. tapi benda tu tetap juga kacau

Gambar sekadar hiasan

Nampak pontianak masa bangun malam nak pergi tandas

Nampak penanggal masa tengah angkat baju waktu malam

Gambar sekadar hiasan

Mak bacakan ayat Kursi.. Alhamdulillah anak okay

Sumber: Twitter putrisyh

Nak lagi cerita-cerita viral?

Install Kisah Dunia
×