Viral Realiti Hidup

“Kalau Manusia Kau Berhenti”- Budak Berbasikal 3 Pagi Disangka Hantu, Rupanya..

"Kalau Manusia Kau Berhenti"- Budak Berbasikal 3 Pagi Disangka Hantu, Rupanya.. 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Tak dinafikan, sering kali kita dengar tentang kisah penemuan yang aneh ketika berjalan atau memandu pada waktu malam. Baru-baru ini, kecoh di aplikasi TikTok tentang video tular seorang budak main basikal seorang diri di jalan raya kira-kira jam 3 pagi.

BACA: Tengah Berhenti Di Lampu Isyarat, Wanita Dedah Kejadian ‘Seram’ Ditumpang

Bukan paranormal…memang betul-betul nampak budak tu

Pelik tapi benar, itulah pengalaman yang dikongsi oleh pengguna TikTok @arepeace20 ini.  Dalam kejadian yang berlaku di Putatan, Sabah berikut, kanak-kanak lelaki tersebut malah disangka ‘hantu’ gara-gara berbasikal di sebuah simpang jalan tanpa ditemani sesiapa pun. 2 lelaki yang menaiki sebuah kereta dalam video terbabit malah memberhentikan kenderaan untuk melihat dan merakam sendiri insiden misteri itu.


@arepeace20

Budak umur 4-5 main basikal kira kira jam 3 subuh….Tarikh: tiada infoLokasi: Pasir Putih Putatan #fyp #are

♬ bunyi asal – Are’peace. – Are’peace.

Rupanya hidap autism hyper…ibu sampai cemas tengok pintu terbuka luas tapi anak tiada di rumah

Susulan aduan orang awam, dia kemudiannya dibawa ke Balai Polis Putatan dalam keadaan selamat. Dalam pada itu, ibu kandungnya telah datang bagi memaklumkan tentang ketiadaan anaknya di kediaman mereka yang terletak di Kampung Pasir Putih. Malah menerusi sebuah posting di group Facebook pula, wanita yang dikenali sebagai Nana itu nyata cemas apabila mendapati kanak-kanak itu tiada malah pintu rumah terbuka luas. Ujarnya lagi, si cilik tersebut sebenarnya merupakan penghidap autism hyper.

"Kalau Manusia Kau Berhenti"- Budak Berbasikal 3 Pagi Disangka Hantu, Rupanya.. 2

Video ni sekitar pukul 3 pagi apabila 3 pemuda terjumpa seorang kanak2 main basikal di tengah jalan.. Dan bawah ni penjelasan dari ibunya pulak.. Kredit FB : NanaSalam warga group… Sy share sedikit video anak sy yg semakin tular videonya d share Sana sni.. mino ada la ank yg sgt2 pintar.. berumur 5 tahun dan disah kan autisme hyper semasa umur 3 tahun.. Sy nak cerita sedikit bila sy perasan jam 3 pagi pintu terbuka luas mino tiada d rumah.. hati ibu mna yg tdk risau.. sy terus lari keluar rumah bawa kereta cari sekeliling kampung sampai pekan.. adik cari dalam kampung rumah ke rumah orang.. dalam sy mncari sy tidak berhenti berdoa agar ank sy selamat sy jumpai..Perasaan sy kuat ke balai polis.. semasa sy di balai polis kebetulan anak sy otw dgn kereta peronda and ada 3 org pemuda bawa basikal ank sy.. sy bersyukur sgt kpd adik2 ni yg jmpa ank sy pd mulanya sy mmg panic nampak lg mereka ketawa2 .. tapi sy explen dgn pihak polis and adik2 tu yg ank sy autism hyper.. Lps ni sesi kawalan ketat untuk anak syurga sy😭😭 Keluarga yg ada anak autism saja yg tau mcm mna situasi membesarkan anak syurga ini.. ya Allah aku berterima kasih sgt semuanya baik2 saja.. videonya suda viral sy terkilan sedikit tp apa pun tolong doakan yg terbaik ya..

Posted by Rizal Hakimm Punyer on Thursday, December 31, 2020

Sumber: TikTok arepeace20, FB Rizal Hakimm PunyerHarian Metro


Nak info lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.


Samsung Galxy note 20
Portal Cari Jodoh Muslim

Tonton Video Pilihan

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram

Welcome to Kisah Dunia

Install
×