Hiburan Inspirasi

“Berdoa, Dekatkan Diri Pada Allah” – Emma Terkenang Pengalaman Indah Umrah…

Sejak terpalit dengan k0ntroversi awal tahun lalu, nama aktres kacukan Melayu-Scothland Emma Maembong kian menjadi sebut4n ramai. Namanya semakin panas apabila Emma mengambil keputusan untuk membuka hijabnya sehingga mencetuskan perbalahan para netizen. Tidak mahu terus tenggelam dengan kontr0versi yang melanda, Emma terus melangkah ke hadapan tanpa menoleh ke belakang lagi.

BACA : “Sia-Sia Je…” – Kongsi Foto Freehair Masa Di Tanah Suci, Emma Ditegur Netizen

Seperti diketahui umum, baru-baru ini Emma telah menunaikan umrah dengan ayah dan kakaknya bersama jemaah lain sempena ulang tahun kelahirannya pada 27 Mac yang lalu.

Kredit Foto : Emanizers
Kredit Foto : Emanizers

Menerusi temu bual bersama akhbar tempatan, Emma tampil berkongsi pengalaman yang sungguh indah melakukan umrah sulungnya dan tidak mungkin akan dilupakan sampai bila-bila.

Kredit Foto : Emanizers

Ini merupakan umrah pertama saya. Memang sangat gembira. Ramai orang kata nak pergi umrah tapi masih belum bersedia dan takut. Apabila kita pergi ketika dalam usia muda dan sudah terima panggilan, pergilah. Jangan tunggu hingga tua, barulah nak pergi.

Kredit Foto : Emanizers

Nak pergi sejak 4 tahun lalu..sudah bersedia termasuk wang ringgit

Kredit Foto : Emanizers

Jelas anak kelahiran Terengganu ini, sewaktu berada di sana dia lebih banyak berdoa, melakukan ibadah, dan mendekatkan dirinya dengan Allah SWT.

Kadangkala apabila kita rasa sedih, kita nak cari jawapannya. Di situlah tempat kita akan mengadu. Apabila dapat menjadi tetamu di rumah Allah, saya memang teruja. Saya tak berhenti menangis dan mengadu macam-macam.

Kredit Foto : Emanizers

Allah tu Maha Pengampun. Kalau rasa nak pergi, pergi sajalah. Tidak apa perkara pun nak ditakutkan. Kita takut sebab kita banyak dosa. lebih baik kita sendiri pergi minta ampun di sana. Ada kita rezeki lebih, pergi saja.

Tambahnya, sewaktu berada di sana dia banyak berdoa terutama sekali untuk ahli keluarga dan orang-orang yang rapat dengannya.

Kredit Foto : Emanizers

Sumber : Harian Metro IG Emma Maembong & Emanizers

like
love
1
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.