Hiburan Semasa Viral

Baru 15 Tahun, Juri Asia’s Got Talent Terpukau Dengan ‘Remaja Kalkulator’ Ini

Selaku pentas bakat terbesar di dunia, pertandingan Asia’s Got Talent (AGT) adalah sebuah platform yang sangat istimewa buat semua yang mahu menonjolkan bakat terpendam mereka di mata dunia. Dalam musim ke-3 AGT tahun ini, terdapat beberapa peserta dari Malaysia yang telah berjaya mengharungi peringkat ujibakat dengan nyanyian mantap masing-masing, iaitu Ronnie dan kumpulan Nama The Music.

BACA: [VIDEO] Jual Suara Di Asia Got Talent, Gadis Malaysia Terima Standing Ovation

Dalam episod terbarunya semalam, seorang lagi peserta Malaysia telah mencuba nasibnya di pentas berprestij itu walau cuma baru berumur 15 tahun. Meskipun tidak membuat persembahan seni seperti 2 peserta Malaysia sebelum ini, Yaashwin Sarawanan telah memaparkan kepintarannya mencongak beberapa operasi Matemat1k dalam sekelip mata saja.

Dalam sesi ujibakat tersebut, dia menyerahkan sebuah kalkulator kepada David Foster untuk membuat semakan terhadap semua jawapan hasil operasi matemat1k seperti tambah, tolak, darab dan bahagi. Ternyata semua jawapannya itu bukan sahaja betul, malahan sangat tepat apabila dia dapat menjawab sehingga ke nombor perpuluhan jawapan itu.

Ternyata kehandalan remaja terbabit sangat luar biasa, sehingga dia turut diberikan jolokan sebagai ‘Human Calculator’! Selain hebat mencongak, personaliti yang ditampilkan juga cukup menarik apabila Yaashwin pandai berinteraksi serta berlawak dengan para juri.

Hasilnya, dia telah menjadi peserta Malaysia yang ketiga layak ke peringkat seterusnya dalam AGT selepas memperoleh semua ‘y4’ daripada para juri.

“Ini sangat mengagumkan. Kamu adalah ‘Human Calculator’!” – David Foster

“Sangat seronok untuk melihat betapa senangnya awak kalahkan kalkulator itu” – Anggun

“Saya memang tak suka Matemat1k.. Jadi apa yang awak lakukan itu adalah sangat luar biasa” – Jay Park  

Video penuh ujibakat Asia’s Got Talent – Yaashwin Sarawanan

Rata-rata netizen dari Malaysia juga tidak putus-putus memberi pujian kepada remaja bijak ini, sambil mendoakan dirinya agar dapat ke peringkat akhir pertandingan itu.

Tahniah…kamu memang sangat berbakat!

Era tolong call budak berbakat ni…nak tengok dia lawan dengan Johan

Sangat kagum! Berharap sangat dapat jadi macam dia ni

Go Malaysia!

Menerusi satu status di IG miliknya, Yaashwin meluahkan yang dia juga tidak sangka dapat berdiri di atas pentas pertandingan yang sangat bermakna itu. Dia turut menyeru orang ramai agar jangan sesekali berputus asa terhadap impian masing-masing.

Kepada semua, jangan pernah mengalah dalam memenuhi semua impian walaupun terdapat pelbagai halangan merintangi! Saya sendiri pun tidak percaya yang saya dapat menyertai ujibakat Asia’s Got Talent. Terus berusaha dan jangan sesekali menyerah kalah!

Sumber: YouTube Asia’s Got Talent & IG yaashwinning

like
1
love
haha
wow
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.