Cinta & Perhubungan

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 1
Rasaflix

Sharing is caring!

Mempunyai keluarga yang berpecah-belah sebenarnya bakal memberikan kesan mendalam khususnya kepada emosi anak-anak. Tatkala keluarga lain meneruskan hidup dengan kasih sayang sempurna, anak-anak pula terpaksa berhimpit dengan konflik perhubungan ibu ayah mereka sendiri. Keadaan tersebut mirip dengan sebuah kisah yang dibongkarkan oleh seorang wanita menerusi Twitternya sekali gus meraih ribuan jumlah retweet.

BACA : Tak Dapat Dating Sebab Mak Tak Sihat, Tapi Perangai Awek Pula Bikin Meluat

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 2
Gambar sekadar hiasan

Aku ingat setiap benda yang terjadi

Mengikut penceritaan wanita ini, dahulu bapanya telah berkahwin dengan wanita lain dan berita mengejutkan itu diumumkan pada hari lahir ibunya sendiri. Hati isteri manalah yang tidak tersentak apabila menyedari dirinya perlu berkongsi kasih dengan orang lain.


Aku ingat lagi dia menangis dan melalak. Cuba untuk berdiri dan merangkak naik tangga untuk panggil kami adik-beradik kat atas. Dah berlalu 7 tahun tapi aku ingat setiap perkara yang berlaku hari tu. Sejak tu aku kemurungan. Mereka hidup berasingan dan berpisah 2 tahun kemudian. Lepas 6 tahun barulah aku berdamai dengan ayah. Aku kena hubungi dia sebab nak kahwin. Aku ingat lagi dia nangis macam budak-budak bila kami bersua semula.

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 3

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 4

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 5

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 6
Gambar sekadar hiasan
Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 7
Gambar sekadar hiasan

Aku belajar maafkan ayah dan ibu

Bertahun memendam rasa, dia akhirnya belajar untuk memaafkan segala ‘kesilapan silam’ yang pernah dibuat oleh ibu ayahnya. Meskipun pernah hidup dalam kemurungan kerana begitu terkesan dengan tragedi itu, kini dia lebih bahagia apa lagi dikurniakan seorang suami yang baik.


Ada yang menyumpah ayah aku. Ye dia suami yang jahat untuk ibu tapi dia masih seorang ayah yang pernah kerja keras dan hantar kami ke sekolah dulu. Tapi yelah…dek kerana aku yang kongsi kisah ni, aku tahu pembaca berhak merasa geram.

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 8

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 9

Tahu Ayah Kahwin Baru Masa Birthday Ibu, Anak Menderita 7 Tahun Untuk Maafkan 10
Gambar sekadar hiasan

Sumber : Twitter Nur Jehaada Ibrahim


Kisah Dunia Advertisement Slot

Sharing is caring!

Telegram