Cinta & Perhubungan Viral

Ayah Lapar, Cuma Minta Nasi Goreng & Teh O Panas Je.. Tapi Ini Respon Kakak

Kasih ibu bawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. Namun, tidak semua anak-anak mampu membalas jasa dan kasih sayang orang tua mereka seperti mana mereka dijaga sewaktu kecil. Itulah yang boleh dikaitkan dengan cerita pendek dikongsikan seorang gadis yang bekerja sebagai pelayan kedai makan ini. Sebak perasaannya ketika mengambil pesanan makanan sebuah keluarga ini pada satu hari.

BACA: Sebak! Tuju Lagu Terakhir Buat Yom, Sah Bakal Diserah Pada Ibu Kandung!

Gambar sekadar hiasan

Si ayah order nasi goreng. Si kakak marah suruh makan roti canai je 

Gara-gara tidak cukup wang kerana mereka tidak berniaga pada hari tersebut, anaknya memarahi si bapa kerana memesan nasi goreng. Malah, disuruh bapanya memesan roti canai sahaja kerana harga yang jauh lebih murah. Hati orang tua mana yang tidak terasa dengan layanan anak seperti ini?

Gagal menahan perasaan, mata si bapa sedikit berkaca. Mungkin kerana terlalu lapar dan menginginkan nasi goreng, dia tetap memesan hidangan itu bersama teh o panas.

Gambar sekadar hiasan

Mungkin terasa hati dengan anaknya, bapa tersebut terus bangun menuju ke kaunter bayaran setelah pesanannya sampai. Sedih gadis ini saat ternampak mata lelaki tua itu kemerah-merahan menahan sebak ketika mengeluarkan duitnya.

Ayah dia bayar sendiri dia makan.. nampak mata dia merah2 keluar duit

Gambar sekadar hiasan

Tak sampai RM10 pun. RM6 je! 

Dia bagi RM5.. bapak dia tolak.. terus bangun pegi tandas

Sumber: Twitter niknurainhamid

3
like
11
love
4
haha
1
wow
58
sad
28
angry

- Kerja Kosong | Latihan Industri | Praktikal. Klik untuk Info lanjut.

Tunggu sekejap yer..

0