Gadjet Inspirasi Santai Tips Berguna

Aplikasi Youtube Kids & Kiddle Carian Selamat Untuk Kanak-kanak

Pada zaman yang serba canggih ini, kita tidak akan dapat lari dari penggunaan gadjet yang boleh dikatakan sebagai keperluan kita. Sebagai contoh telefon bimbit, komputer riba, i pad, dan sebagainya. Hal ini kerana, tanpa kesemua ini kita seolah olah terputus hubungan dengan dunia, yang melibatkan hubungan keluarga, sahabat, dan kerja.

Golongan kanak kanak juga tidak ketinggalan menjadi pengguna gadjet gadjet yang serba canggih ini. Namun, tanpa pengawasan yang betul, menggunakan gadjet canggih ini boleh mendatangkan kesan yang tidak baik kepada mereka terutama sekali dalam melayari mana mana web.

Pasti anak anak kita sekarang ini kita sering hidangkan dengan jamuan video video pembelajaran di youtube atau mana mana laman sosial. Supaya mereka mudah belajar dan peroleh unsur yang positif. Cara ini amatlah digalakkan bagi merangsang pembesaran kanak kanak namun, terfikirkah kita bagaimana untuk mengawal supaya mereka dapat menyaksikan semua itu dengan selamat walaupun tanpa diawasi? Ini caranya.

Apa kata kalau anda cuba menggunakan aplikasi selamat yang telah dikongsikan oleh Dr Taufiq Razif memandangkan laman web Youtube tidak boleh menjamin 100% selamat untuk digunakan oleh kanak kanak.

Gunakan aplikasi Youtube Kids yang akan mengeluarkan carian yang selamat untuk kanak kanak. Dengan ini, tak keluarlah carian carian yang tidak sesuai ditonton oleh kanak kanak.

Selain dari Youtube, carian di Google juga adalah yang paling tidak selamat. Macam macam boleh keluar. Maka, downloadlah aplikasi Kiddle yang selamat dan menapis segala carian yang tidak senonoh. Okay cuba rujuk gambar dibawah. Carian Sexy, tapi tiada carian yang dijumpai. Ha, sesuaii sangat untuk kanak kanak!

Boleh download dan gantikan aplikasi yang tidak sesuai dengan aplikasi Youtube Kids dan Kiddle ni. Saya pun dah cuba taip macam macam yang tidak baik tapi tetap tak keluar. So, tak rugi pun download.

like
love
haha
wow
sad
angry