Semasa Viral

“Alif Memang Ada S4wan” – AjaI Ketika Cari Rezeki, Adik & Majikan Buka Cerita..

Alif Riezman Azhar, 21 tahun yang meninggaI dunia akibat terjatuh dan terkena bilah pemotong jerami sebuah traktor di sawah padi di  Jitra semalam akan dikebumikan pada hari ini. M4yat arw4h Alif ditemui majikannya di bawah longgokan jerami padi dalam keadaan terlentang lebih kurang 12 meter dari traktor yang dipandunya. Terdahulu, ada juga desas-desus menyatakan arw4h meninggaI akibat str0k haba.

BACA: “Hampir Nak Kena GiIis Lori”- Bonda Buka Cerita Lama Diselamatkan Bekas Suami

Akibat kejadian malang itu, adik mangsa iaitu Emilia Shazwani, 16 tahun yang masih bersedih memberitahu sejak tiga hari lalu dia sering teringatkan abangnya itu walaupun mereka sudah dua tahun tidak berjumpa kerana membawa haluan masing-masing selepas ibu bapa meninggaI.

Dia memang ada s4wan.. tapi tak pasti sama ada diser4ng s4wan ketika kejadian

Emilia dan seorang lagi adiknya kini tinggal bersama ibu saudara mereka, manakala abang sulung tinggal berasingan menyebabkan mereka terputus hubungan. Ibu mereka meninggaI dunia akibat jangkit4n paru-paru enam tahun lalu dan bapa mereka pula menyusul setahun kemudia akibat jangkit4n kuman.

Gambar sekadar hiasan

Berhubung keterangan daripada majikan arw4h, Azli Che Ahmad, 40 tahun, dia menjumpai Alif dalam keadaan menger1kan sehingga dia tidak berani mendekati dan menyentuhnya kerana bimbang melihat keceder4an di kepala dan badan arw4h.

KemaIangan itu mula disedarinya apabila ternampak jentera yang dipandu Alif berhenti di tengah-tengah sawah padi tanpa kelibat pemandu. Pada awalnya, dia menyangka Alif mungkin meninggaIkan jentera itu sebentar untuk membeli makanan atau pulang ke rumah. Namun hatinya semakin tidak sedap dan mengesyaki sesuatu apabila Azli tidak mengangkat telefon setelah dihubungi beberapa kali.

Beberapa minit kemudian, dia ternampak tubuh arw4h kira-kira 12 meter dari traktor berkenaan yang dipenuhi jerami dan sudah tidak bergerak.

Tadi dia tak sempat habiskan satu petak sawah 

Akui majikannya, dia terkejut dengan apa yang berlaku dan kali terakhir dia berjumpa dengan arw4h adalah pada malam sebelum kejadian. Ketika itu mereka ada berbincang tentang apa pekerjaan yang perlu dilakukan dan arw4h pada masa itu kelihatan biasa-biasa sahaja. Ketika kejadian juga arw4h rupanya baru hari pertama bekerja dengannya dan siapa sangka, hari pertama  mencari rezeki telah berakhir dengan tragedi seperti ini.

Sumber: Harian Metro, KREDIT FOTO NSTP