Viral

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 1
Jawatan Kosong Penulis

Sharing is caring!

Sering dikaitkan dengan krisis paranormal mahupun alien, itulah yang dikecohkan apabila mendengar tentang laut Segi Tiga Bermuda. Sesetengah orang juga ‘kemaruk’ untuk merungkai misteri laut syaitan berkenaan menggunakan teori ciptaan sendiri. Namun melalui pendedahan engineer Malaysia bernama Bukhori Sulaiman, sedikit sebanyak ia dapat membidas khabar angin yang tersebar selama ini.

BACA : Sempat Azan, Kisah Pilot Malaysia Terselamat Dari Dibaham Laut Segi 3 Bermuda

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 2
Gambar sekadar hiasan

Lautnya bergelora…Kadangkala berkabus & cerah

Lucunya sejak ia dicetuskan, ada sahaja individu tampil menjelaskan rahsia di sebalik segala tragedi laut tersebut dengan andaian yang entah betul atau tidak. Jelasnya secara ringkas, keadaan di lautan Segi Tiga Bermuda adalah serupa saja seperti kawasan marin yang lain.

Keadaan lautnya sedikit bergelora. Kadang-kadang berkabus dan cerah. Di mana-mana pun, laut ni tak menentu. Tapi antara Laut Atlantik Utara & Selatan, memang banyak kawasan berkabus lagi-lagi bila terjadi peralihan musim khususnya dalam waktu panas & sejuk. Contohnya kalau di Texas, musim sejuk pada pagi suhunya adalah 27 darjah Celcius manakala petang dah jadi 0 darjah Celcius. Bila kapal keluar pelabuhan, pandangan jelas tapi kabus semacam bila sampai laut. Sungai pun berkabus. Sebab tu berlaku banyak pertembungan sesama kapal khususnya di Sungai Mississippi.

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 3
Gambar sekadar hiasan

Harap hantu laut muncul, haram takde

Mengenai dakwaan bahawa setiap kapal yang melintas di sana akan ghaib ‘disedut’ sesuatu, ternyata ia adalah kenyataan tidak berasas. Insiden berkenaan sebenarnya ada kaitan dengan pertembungan antara kapal yang berpunca daripada cuaca buruk. Sempat bercerita lebih lanjut dengan nada berseloroh, Jurutera Marin Kedua ini pernah melepak di deck kapal sambil mengamati suasana lautan misteri itu. Namun tidak pula berlaku sebarang kejadian mengerikan seperti yang didakwa oleh banyak teori sebelum ini.


Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 4

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 5

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 6

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 7

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 8

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 9

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 10
Kredit Foto : Bukhari Sulaiman
Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 11
Kredit Foto : Bukhari Sulaiman

Bila lalu je, radio jadi lain macam

Selain itu, seorang pelayar yang mesra digelar @Asrie turut mendedahkan pengalaman saat berada di Segi Tiga Bermuda. Dia turut menafikan berlakunya kejadian pelik seperti yang digambarkan dalam filem. Tapi dalam masa sama, pernah juga berlaku gangguan siaran radio dan ombak yang ‘menggila’.


Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 12

Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 13
Kredit Foto : Facebook Asrie Laut
Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 14
Kredit Foto : Facebook Asrie Laut
Kapal Disedut? Engineer Malaysia Dedah Realiti Belayar Laut Segi Tiga Bermuda 15
Kredit Foto : Facebook Asrie Laut

Sumber : Encik Bukhori Sulaiman & Asrie Laut

Artikel Viral Hari Ini 🔥

🔥Lana Nordin Persoal DG Hisham & Petugas Tanpa PPE, Staf KKM Dedah Hal Sebenar
🔥Malam Aidiladha Tahu BFF Ngumpat Berjemaah, Nana Difitnah Akui Emosi Terganggu
🔥[VIDEO] Dah Jatuhkan Talak 3, Lelaki Gigih Panjat Pagar Nak Jumpa Bekas Isteri

Nak info lagi? Sertai Telegram Kisah Dunia

Artikel ini disediakan oleh team Kisah Dunia. Tak dibenarkan meniru isi kandungan atau mana-mana bahagian artikel termasuklah logo sewenang-wenangnya. Laporan copyright akan dikenakan.

Derita Hubungan Toxic, Instafamous Bongkar Hal Sebenar!🔥

Sharing is caring!

Youtube

Facebook

Telegram