Cinta & Perhubungan Inspirasi

Dedah Sifat Sebenar Para Suami, Lelaki Ini Buat Ramai Seram Nak Berkahwin!

Sejak beberapa hari ini, kontr0versi yang melanda p4sangan Aliff Aziz dan Bella Astillah dengan aktres Oktovia Manrose telah mencetuskan banyak perbincangan hangat dalam kalangan netizen. Meskipun hal ini tiada kaitan dengan hidup mereka, namun sifat tidak telus antara suami dan isteri sangat dititikberatkan dalam isu terbabit, lebih-lebih lagi apabila ini bukanlah kali pertama skandal yang melibatkan penyanyi kelahiran Singapura itu.

BACA: [VIDEO] “Win Habis!” – Isu Skandal Aliff Aziz, Ini Respon Perli Dari Rakan Artis

Terpanggil dengan isu yang boleh ‘menjatuhkan maruah’ kaum lelaki seperti ini, seorang pengguna FB iaitu Putera Nur Muhammad Raihan telah menulis satu posting panjang tentang mengapa Aliff tergerak hati untuk melakukan perkara tersebut dan ambil pengajaran daripadanya.

Masa sebelum kahwin…nafsu sandaran dia adalah syaitan

Kahwin jangan sebab nafsu…nanti dia ajak tengok perempuan luar

Bila niat kahwin salah…tu jadi macam Aliff Aziz ni

Lelaki memang miang…bini tengah pantang, tengok makcik nasi lemak pun berahi

Lumrah jantan ni…dia pikat, dah dapat kemudian pikat lagi

Bila dah dapat dengan cara kahwin sekalipun…cari betina lain pula 

Beza dengan isteri lepas kahwin…nak bina keluarga, jarang nak lelaki lain

Gambar sekadar hiasan

Melalui sentuhan & perhatian je isteri dah tau ada perempuan lain ke tak

Selain itu, dia turut menerangkan yang sifat sentiasa inginkan perempuan lain ini juga selalu dimanipulasi oleh para lelaki dalam berpoligami, seterusnya menunujukkan yang mereka seolah-olah memperalatkan agama juga.

Poligami ni api…tak dapat kawal terus dibakar olehnya

Dia juga mempersoalkan kenapa ada sesetengah lelaki yang tergamak melakukan perkara demikian tanpa sedikit pun fikir tentang impak dan masa depan isteri serta anak-anak.

Macam mana boleh letak hati pada perempuan lain…

Gambar sekadar hiasan

Mereka sanggup dibuang keluarga demi lelaki…tapi habis madu sepah dibuang

Belum lagi mak ayah salahkan menantu…rebut hak & harta anak

Oleh itu, dia menyarankan agar semua lelaki di luar sana untuk menghargai setiap pengorbanan yang telah diberikan oleh para isteri dan tidak menghancurkan hati mereka sewenang-wenangnya.

Tiap kali datang nafsu tu…aku sentiasa ingat belum tunai janji pada isteri & anak2

Nafsu memang ada pada semua…ikut ujian masing-masing

Semua tu mainan syaitan…dia yang akan bawa lelaki keluar

Normal suka kat perempuan…tapi tumpulah pada isteri sendiri

Kalau tak pandang isteri…pandang pada anak

Sumber: FB Putera Nur Muhammad Raihan

like
love
haha
wow
1
sad
angry

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.