Home » “Dia Buat Business Tu, Duit Semua Kasi Family”- Instafamous Ini Dedah Sikap Sebenar Mawar Rashid Yang Wow!
Cinta & Perhubungan Hiburan

“Dia Buat Business Tu, Duit Semua Kasi Family”- Instafamous Ini Dedah Sikap Sebenar Mawar Rashid Yang Wow!

Mawar Rashid bukan lagi satu nama yang tidak dikenali, suaminya Raf Yaakob sering saja memuji isterinya di Instagram tentang sikap Mawar yang dikatakan sangat bagus. Tapi mungkin ada yang ragu-ragu kan?

Kali ini, pendedahan dari seorang Youtuber dan Instafamous, Nisha Ezzati tentang Mawar Rashid sudah membuktikan bahawa memang Mawar adalah seorang wanita yang sangat berdikari.

Nisha memuat kini tweet di Twitternya beberapa hari lepas tentang Mawar Rashid sambil menunggu mesyuarat seterusnya. Menurut Nisha dia kenal dengan Mawar dari zaman sekolah, tambahan dia adalah salah seorang gadis yang popular di KL namun tidak pernah berjumpa.

“I knew her since school because she’s one of the popular girls in KL, haha but I’ve never met her in person tapi dulu pun dia seorang yang cheerful and bubbly. A typical KL girl.”

Kemudian Mawar menjadi viral kerana aplikasi video Keek, (Ola Keekers!) kemudian menjadi artis dan tidak lama selepas itu dia berjumpa jodoh dna menjadi isteri orang.

Menurut gadis ini lagi, mereka berjumpa atas kerana satu rancangan dan menjadi tugasnya untuk bertanyakan soalan, namun secara tidak sengaja mereka tiba-tiba terdeep talk. Maka disinilah bermula gadis ini kagum dengan sikap Mawar.

“You tahu tak, Mawar tak guna duit parents dari umur 15? Dari sekolah dia rajin cari duit and jual bedak la barang-barang macam tu. Dia tolong her mother jual food kat bazaar and kedai makan. She’s been working dari sekolah lagi..”

Menurut gadis ini lagi, Mawar sudah belajar berdikari dari kecil lagi dari segi mencari duit dan cekal, semua itu diajar oleh ibunya. Siap ada bisnes sendiri lagi tu!

“Dia kerja untuk tolong family, dia dahulukan family dia over everything! Mawar kata dia banyak belajar dari ibunya untuk jadi rajin, pandai cari duit dan cekal. Dia belajar jadi kuat from her life experiences.”

“Dia buat business tu duit semua kasi family, dia tak ambil satu sen pun! Untuk diri sendiri dia guna duit berlakon. Masa dia beritahu I ni, I menangis sebab nampak her selflessness dan keikhlasan tolong family.”

Bagi gadis ini, kerana  niat Mawar yang baik dan tulus untuk bantu keluarganya selama ini, maka Allah S.W.T murahkan rezekinya dengan mendapat suami yang caring seperti Raf Yaakob.

“Selama ni Mawar jaga family dia, sekarang Tuhan kasi Mawar someone untuk jaga dia pulak. Ya Allah sebak I dengar cerita dia tadi, kita cari rezeki untuk keluarga, Allah S.W.T murahkan rezeki kita. Benda tu I betul-betul percaya.”

Rupa-rupanya cik Mawar kita yang berkacukan Thailand ini masih belajar lagi! Katanya Mawar sangat mementingkan pelajaran dan tidak mahu berhenti belajar meskipun sudah berkahwin dan bekerja. Wow!

“Oh and you tau tak she’s still studying? I tanya dia kenapa now that she is already a wife. Dia kata dia nak ada education. Dia pentingkan education. Dia taknak stop study. Sumpah time dia cerita tu my respect for her naik berganda.”

Gadis itu merasakan dia nampak akan keikhlasan Mawar sewaktu bercerita tentang keluarganya, sebelum ini persepsinya pada Mawar hanyalah seorang gadis yang cantik sahaja namun kini tidak lagi.

“When she talked about her family, I boleh nampak keikhlasan dia. Before this I saw Mawar as a pretty girl. Sekarang ni to me, she’s more than just a pretty face. She is a kind, hardworking and strong woman who happens to be beautiful.”

Min rasa memang boleh dijadikan contoh yang baik sikap Mawar ni, bukan semua orang mampu berdiri atas kaki sendiri. Kalau dulu kes GST Mawar ni viral suatu ketika dahulu, namun sekarang inilah sikap Mawar yang orang tidak tahu.

Sumber: Twitter @nishxnish

KisahDunia.COM

- Dapat duit dengan kongsi artikel Info lanjut.

- Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job[at]kisahdunia.org Info Lanjut.

Apa Komen Anda





error: Alert: Content is protected !!