Home ยป “Mungkin Dia Salah Dengar, Tak Logiklah Sepinggan Kobis RM23” – Peniaga Nafi Harga Makanan Cekik Darah..
Semasa Viral

“Mungkin Dia Salah Dengar, Tak Logiklah Sepinggan Kobis RM23” – Peniaga Nafi Harga Makanan Cekik Darah..

Tular di media sosial bila sebuah gerai telah mengecas harga sepinggan kobis sebanyak RM23 di Bukit Katil dekat Melaka.

Namun, menurut pemiliknya Hamdan Abd Hamid, 39, berkata, mungkin berlaku salah faham antara pihaknya dan pelanggan terbabit kerana harga tersebut dianggap sebagai tidak masuk akal bagi sepinggan sayur kobis.

“Mungkin dia salah dengar RM23 itu untuk sayur, tidak logik kalau harga sayur, nasi dan telur masin dikenakan harga begitu, kebiasaannya kami hanya kenakan harga RM2.50, malah nasi hanya dikira RM1 dan kalau separuh cuma 50 sen.

“Bagi asam pedas, untuk bahagian ekor ikan jenahak atau ikan merah, kebiasaan harga antara RM20 hingga RM25, itu memang standard harga kami manakala kepala pula RM45, sekiranya besar RM48, jadi apa yang dibayar adalah munasabah,” katanya kepada Sinar harian.

“Saya masih ingat, salah seorang daripada mereka ada bertanya semula ketika membuat bayaran dan saya sudah jelaskan itu memang harganya,” katanya.

Dalam pada itu, seorang pelanggan yang datang ke premis itu, Ali Borhan, 70 berkata jika benar perkara yang ditularkan itu, dia tidak mungkin datang dari Seremban ke Melaka semata-mata untuk makan di situ.

“Sebenarnya, semua bergantung kepada pelanggan, jika mereka mengambil lauk yang mahal pastinya bayaran dikenakan juga mahal jadi semasa membuat pilihan lauk pastikan ia bersesuaian,” katanya.

Apa pula pendapat anda? – Sumber: Sinar Harian

Dapat duit dengan kongsi artikel Info lanjut

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Panas

error: Alert: Content is protected !!