Home » (Video) ‘Mentang-Mentang Masuk JJCM, Letak Harga Tak Masuk Akal’ -Pelanggan Kesal Dikenakan Caj RM120 Untuk Makan Tengah Hari
Viral

(Video) ‘Mentang-Mentang Masuk JJCM, Letak Harga Tak Masuk Akal’ -Pelanggan Kesal Dikenakan Caj RM120 Untuk Makan Tengah Hari

Kelmarin seorang pengguna Facebook, Sue Idris dalam laman Facebooknya ada berkongsi pengalamannya berkunjung ke salah seorang restoren di Melaka.

Difahamkan Sue dikenakan cas sebanyak RM120 setelah mengambil 3 bahagian ekor dan 1 kepala ikan yang dipotong separuh berserta sayur kubis dan air. 

Malah wanita itu turut meluahkan rasa kesalnya kerana dicas keterlaluan sedangkan harga makanan yang diambil tidaklah semahal itu. 

Berikut kami kongsikan luahan wanita itu.

“So, I went to Malacca with my friends recently. Ada satu kedai makan tengah hari yang famous, masuk trip advisor, masuk jalan jalan cari makan. Mestilah semua orang imagine sedap kan?

To be honest, biasa je asam pedas dia. In fact, dekat KL ada je yang lagi sedap. Tujuan saya menulis adalah untuk beritahu kalian yang mungkin merancang atau akan ke negeri bersejarah itu di masa akan datang, bahawa saya tidak galakkan anda untuk makan di kedai berkenaan.

Rupa-rupanya, orang negeri tu pun blacklist kedai tersebut sebab mencekik darah. Al kisah, kami berempat, ambil lauk asam pedas bahagian ekor (tak besar mana pun) tiga, kepala ikan (kecik juga dan dibelah dua), sayur kobis kami letak dalam satu pinggan sebelum ambil portion masing-masing. Nasi 3 pinggan dan air 3 cawan.

Ini harga makanan mereka caj:

Bahagian ekor (3): RM40 Kepala ikan belah dua: RM40Sayur kobis sepinggan: RM23 (ni paling tak puas hati! 😤)

Total kami bayar termasuk air: RM120

Ada ke patut sayur tu dia caj RM23?!

(Lupa untuk ambil gambar harga yang ditulis sebab takde niat terfikir untuk viralkan. Cuma saya berkongsi kerana tak mahu anda sekalian terkena macam kami)

Bila pergi bayar dan tanya kenapa harga mahal, dijawabnya:

“Eh, memang harga macam ni lah!”

Dalam video mungkin nampak saiz ikan tu besar, tapi sebenarnya tidak. Bagi yang ingin tahu kedai mana, boleh PM saya. Yela, nanti ada pulak yang kata kita tutup periuk nasi orang kan?  Jadi, saya memilih untuk tidak menyebut nama kedai itu di sini.” tulisnya.

So, I went to Malacca with my friends recently. Ada satu kedai makan tengah hari yang famous, masuk trip advisor, masuk jalan jalan cari makan. Mestilah semua orang imagine sedap kan?To be honest, biasa je asam pedas dia. In fact, dekat KL ada je yang lagi sedap. Tujuan saya menulis adalah untuk beritahu kalian yang mungkin merancang atau akan ke negeri bersejarah itu di masa akan datang, bahawa saya tidak galakkan anda untuk makan di kedai berkenaan. Rupa-rupanya, orang negeri tu pun blacklist kedai tersebut sebab mencekik darah. Al kisah, kami berempat, ambil lauk asam pedas bahagian ekor (tak besar mana pun) tiga, kepala ikan (kecik juga dan dibelah dua), sayur kobis kami letak dalam satu pinggan sebelum ambil portion masing-masing. Nasi 3 pinggan dan air 3 cawan. Ini harga makanan mereka caj: Bahagian ekor (3): RM40 Kepala ikan belah dua: RM40Sayur kobis sepinggan: RM23 (ni paling tak puas hati! 😤)Total kami bayar termasuk air: RM120Ada ke patut sayur tu dia caj RM23?!(Lupa untuk ambil gambar harga yang ditulis sebab takde niat terfikir untuk viralkan. Cuma saya berkongsi kerana tak mahu anda sekalian terkena macam kami)Bila pergi bayar dan tanya kenapa harga mahal, dijawabnya:“Eh, memang harga macam ni lah!”Dalam video mungkin nampak saiz ikan tu besar, tapi sebenarnya tidak. Bagi yang ingin tahu kedai mana, boleh PM saya. Yela, nanti ada pulak yang kata kita tutup periuk nasi orang kan? 🙄 Jadi, saya memilih untuk tidak menyebut nama kedai itu di sini.

Posted by Sue Idris on Tuesday, February 6, 2018

 

Sumber Facebook Sue Idris

Dapat duit dengan kongsi artikel Info lanjut

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Panas

error: Alert: Content is protected !!