Home » Allahuakhbar! Rasa Sebak Sangat-sangat Tengok Rakaman Video Ni,Inilah Adam Anak Yang Sama Nasib Dengan Azal dan Azil
Viral

Allahuakhbar! Rasa Sebak Sangat-sangat Tengok Rakaman Video Ni,Inilah Adam Anak Yang Sama Nasib Dengan Azal dan Azil

Orang tua mana yang minta anak mereka di lahirkan sebagai anak autism. Mungkin ada yang melihat anak autism ini sama seperti anak normal yang lain dari segi fizikal.Namun dari segi dalaman mereka ada masalah untuk mengawal emosi.Begitulah yang berlaku dan takdir yang di turunkan kepada anak-anak Zarina iaitu Azal dan Azil.

 

Tidak di nafikan , kelakuan Azal dan Azil ketika mengamuk memang sangat menakutkan kerana mereka mampu untuk melakukan apa sahaja.

Kelemahan paling besar anak autism ialah mereka sukar untuk meluah emosi.Apatah lagi Azil yang tidak boleh bercakap.

 

 

 

Namun paling menyedihkan sebenarnya ada segelintir netizen kita yang sangat kurang adab dan memandang orang autism ini sebagai makhluk yang hina.

 

 

 

 

 

Begitu juga dengan nasib anak syurga bernama Adam ini. Ayahnya menunjukkan kesan cakaran yang di lakukan oleh Adam pada lengannya semasa Adam mengamuk.

 

 

Namun begitu Adam faham ayahnya tetap sayangkannya walau sikapnya begitu.Lantas Adam mengambil tangan ayahnya dan di letakkan pada wajahnya.Nampak Adam ini walaupun tidak bersuara namun dia juga punya perasaan sayang dan bersalah pada masa yang sama terhadapnya ayahnya.Cuma ia tidak mampu di luahkan dengan kata-kata.

Anak autism memang sukar di kawal jika mereka sedang meluah rasa marah. Namun ketabahan ibu ayah kepada anak autism ini memang patut di puji.

Ada yang persoal kenapa rakaman video anak autism mengamuk ini di kongsi pada umum. Ada pihak yang memberi pandangan, ia adalah satu perkongsian yang baik supaya ramai orang sedar bahawa bukan mudah untuk menjaga anak autism.Masyarakat juga perlu faham anak autism juga perlu di layan dengan baik seperti anak normal yang lain.

Ibu ayah yang di duga dengan menjaga anak autism juga boleh berkongsi perasaan pada orang ramai. Melalui laman sosial, mereka juga akan terus punya semangat hasil daripada doa dan kata-kata positif dari orang sekeliling.

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!