Home » ‘Perginya Kaisah Dalam Tidur Tanpa Ada Tangisan & Sesak Nafas Tanpa Ada Kesakitan’
Viral

‘Perginya Kaisah Dalam Tidur Tanpa Ada Tangisan & Sesak Nafas Tanpa Ada Kesakitan’

Pemergian seorang anak adalah saat yang paling memeritkan bagi seorang ibu. Setiap ibubapa pasti mengharapkan anak yang dikandung akan dilahirkan dalam keadaan sihat dan sempurna. Dapat lihat anak membesar dengan riang seperti kanak-kanak lain. Namun, sebagai manusia kita tidak lari dari ujian Allah swt.

Seperti yang dihadapi oleh Puan Emas Putih KR ini, beliau diuji dengan ujian yang sangat hebat. Dua anak kembarnya Raisah dan Kaisah menghadapi masalah usus kronik, dan terpaksa ditahan wad semenjak lahir. Tak dapat dibayangkan betapa kuat dan tabahnya ibu ini.

Dan semalam, salah seorang anaknya telah dipanggil Ilahi. Curahan ibu ini buat kami menitiskan air mata. Syurga buatmu sayang 🙁

Aku sediakan bilik tapi Dia sediakan syurga Kaisah

Assalamualaikum Sedikit pengumuman utk ibu ibu bapa bapa kaisah di luar sana. Kaisah kesayangan kamu semua Telah pulang kepangkuan Yang Maha Penyayang.

Anakku Kaisah…Daku sediakan bilik khas untuk Kaisah Tapi Dia Telah siap kan syurga buat Kaisah

Daku siapkan keperluan Kaisah sedikit Demi sedikit Tapi Dia Telah menghapuskan kesakitan Kaisah semuanya.

Maha Besar Engkau Maha Pengasih Aku pulangkan anakku pinjaman dariMu dengan Redha dan tenangnya kerana Kau Telah menjemputnya tanpa kesakitan. Pergi nya Kaisah dalam tidur tanpa Ada tangisan dan sesak nafas. Tanpa Ada kesakitan.

Ibu hanya mampu bawa balik jasad Ini yg sudah tidak bernyawa ke rumah nya utk pertama kali. Maaf kan ibu tak sempat melihat kamu membesar di rumah kamu. Namun akan cantik dan sihat tanpa kesakitan di syurga sana.

“Raisah… kakak mana?”

“Kakak…hillang… ” kata-kata Raisah melihat Kaisah terbujur kaku di sebelah katil nya.

Jenazah akan dimandikan dan dikafankan di masjid PPUM Bermula pada pukul 8.30. Anggaran pukul 10-11pagi bertolak ke muar di no29. Taman samudera kesang laut, muar untuk disemadikan. Sekian dr ibu KR

Tadi dalam doa subuh ibu masih berdoa agar Allah sembuh kan Kaisah dan Raisah. #macamada #umpamamimpi #Kaisah

sumber : Emas Putih KR

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!