Home » Elizabeth Tan Akui Masalah Percintaan Antara Penyebab Dirinya Tertekan Hingga Hampir Bunuh Diri!
Hiburan

Elizabeth Tan Akui Masalah Percintaan Antara Penyebab Dirinya Tertekan Hingga Hampir Bunuh Diri!

Siapa yang tidak kenal penyanyi manis Elizabeth Tan yang terkenal dengan lagu Knock Knock ini. Gadis berusia 23 tahun ini akui bahawa dia mengalami tekanan jiwa sejak beberapa bulan yang lalu sehingga nyaris hendak membunuh diri. 

Menurut penyanyi yang lebih mesra dengan penggilan Lizzy ini, dia memberitahu bahawa beberapa faktor menyebabkan tekanan dalam hidupnya. Antaranya adalah kerana masalah percintaan, peribadi, keluarga dan juga agama. 

“Ia kisah yang sangat panjang untuk saya ceritakan, tapi apa yang boleh saya beritahu, ketika itu saya mengalami tekanan dalam hidup saya.

Saya tertekan dengan beberapa siri kehidupan yang saya alami ketika itu termasuk masalah percintaan, peribadi, keluarga dan agama.

Saya juga terfikir untuk menamatkan hidup saya waktu itu kerana saya rasa seperti sudah tiada tujuan hidup.”

Lizzy meluahkan perasaan sedihnya dengan memberitahu bahawa dia hampir hilang akal hingga tidak mengenali diri sendiri. Walau bagaimanapun dia bersyukur kerana tersedar dan tidak meneruskan niatnya untuk membunuh diri.

“Mujur saya ada keluarga terutama ibu yang sentiasa memberi semangat dan sokongan serta menerima saya dengan baik, walaupun saya pernah melakukan kesalahan besar.

Sepanjang tempoh menstabilkan emosi, ibu yang banyak membantu dan memberi nasihat serta menjaga saya selama dua minggu.

Saya juga bertuah kerana ada rakan yang menasihati supaya saya tidak melakukan perkara yang sia-sia.

Saya bersyukur kerana sempat berfikir secara rasional dan segera sedar,” 

Ketika ditanya adakah dia sudah mempunyai teman istimewa, Lizzy hanya mengelengkan kepala sambil memaklumkan bahawa dia tidak mempunyai teman istimewa pada masa kini. 

Terdahulu Lizzy dikhabarkan bertemu janji dengan seorang ahli usahawan berbangsa Melayu sebelum hubungan mereka terputus kerana orang ketiga. Percintaan artis berkenaan hanya bertahan lebih kurang enam bulan sahaja.

Kini Lizzy dilaporkan baru sahaja menamatkan penggambaran drama bertajuk My Darling Inspektor Daniel yang bakal ditayangkan di siaran Astro Ria dan Ria HD pada setiap hari Isnin hingga Khamis. 

Sumber Astro Awani dan Media Hiburan

 

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!