Home » (Video) Lembu Takut Disembelih, Sempat Peluk Tuannya Sebelum Dikorbankan
Cinta & Perhubungan Viral

(Video) Lembu Takut Disembelih, Sempat Peluk Tuannya Sebelum Dikorbankan

Alahaii nak gelak ada, terharu ada, rasa sedih pun ada. Bila baca pasal berita ini, tiba tiba terfikir binatang seperti lembu pun punya perasaan kasih sayang pada manusia. Maknanya binatang pun tahu siapa yang menjaga mereka selama ini kan.

Seorang lelaki memuatnaik satu status mengenai seekor lembu korban sempat memeluk tuannya sebelum disembelih. Mohd. Zaidi Desa dari Changlun, Kedah telah berkongsi status berserta gambar lembu yang memeluk tuannya dan juga bakal disembelih untuk sambutan Hari Raya Aidiladha.

Zaidi menceritakan tuan lembu yang juga ibu mertuanya sangat menyayangi lembu tersebut. Namun apakan daya, apa yang disayangi itulah yang mendatangkan kebaikan memandangkan haiwan yang dikorbankan itulah akan jadi tunggangan kita di akhirat.

“Mak mentua aku sayang gila kat dia sampai peluk peluk..Macamana lah aku nak sembelih”

Melihatkan aksi mak mentua yang juga memeluk lembu korbannya, Zaidi merasa berat hati untuk menyembelih lembu berkenaan. Iyelah kan, boleh nampak ikatan kasih sayang yang terjalin antara mereka. Lembu pun tahu takut jadi mangsa disembelih.

Sayu jugak rasa hati tengok lembu tu. Kalau sis, sis memang cancel nak korbankan. Huhu.

 

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!